Suomalaiset menestyivät AD-suunnittelukilpailussa
Suomalaiset suunnittelijat ja toimistot keräsivät vaikuttavan palkintosaaliin viime viikonloppuna Barcelonassa jaetuista Art Directors Awards ’18 -palkinnoista. Kuudes ja hasan & partners saivat kultaa.
Koko kilpailuun osallistui yhteensä 720 työtä eurooppalaisista Art Directors Club of Europe -sisarjärjestöistä 24 maasta. Koko kilpailun pääpalkinnon sai Jung von Matt Germanyn suunnittelema ”BVG x Adidas – The ticket shoe” -kampanja. Saksa keräsi myös kilpailun suurimman palkintomäärän.
Suomalaisista kultaa voittivat Kuudennen Tony Eräpuron suunnittelema Olafur Eliasson: Pentagonal Landscapes -julkaisu sekä hasan & partnersin Katariina Harteelan Sheboard – Raised by Words -työ.
Suomalaisten työt ovat osallistuneet Grafian Vuoden Huiput -kilpailuun. Vuoden Huiput on osa Art Directors Club of Europe -verkostoa.
Kultaa voitti Kuudennen Tony Eräpuron EMMA-taidemuseolle suunnittelema Olafur Eliasson: Pentagonal Landscapes -julkaisu. Kuva: EMMA.