Tekniikan alalle syntyi uusi printtilehti
Tekniikan Maailma sai kilpailijan, kun uusi AV Plus on ilmestynyt sekä printtinä että verkossa. AV Plusin henkilökunta uskoo, että Suomessa on tilausta uudelle, kuluttajalähtöiselle tekniikan alan julkaisulle.
AV Plus keskittyy kodin viihde-elektroniikkaan ja uuteen tekniikkaan. Lehden kustannusyhtiö AVPlus Media Oy sai yritystunnuksen tammikuussa. AV Plus pyrkii markkinoilla samoille apajille muun muassa Tekniikan Maailman ja Hifimaailman kanssa.
AV Plus -julkaisun mediamyynnistä vastaava Teppo Hirvikunnas on sitä mieltä, että markkinoilta puuttui selkeästi kuluttajalähtöinen tekniikan alan julkaisu.
Sekä päätoimittaja Jemo Kettusen että Hirvikunnaksen mukaan oli alusta lähtien selvää, että AV Plus ilmestyy verkon lisäksi myös printtiversiona. Tähän oli useampia syitä.
– Vaikka verkko on tärkeä, printti on myös uskottavuustekijä. Lisäksi printin lukukokemus ja ansaintalogiikka eroavat edelleen merkittävästi verkon vastaavista. Uskon, että printti tekee toisen tulemisen samaan tapaan kuin vinyylilevyt. Printtiversio on mukavan kätevä ottaa esimerkiksi mukaan matkalle lentokoneeseen, Hirvikunnas kertoo Markkinointi&Mainonta-lehdelle.
– Printti tuo mukanaan tietynlaista näkyvyyttä ja mainostilaa. Nettijulkaisu hakee tässä vaiheessa vielä hieman lopullista muotoaan, Kettunen sanoo.