Erikoisefekteillä voittoja painokilpailusta USA:ssa
Suomalainen suunnittelu ja painolaatu menestyivät jälkikäsittelyihin painottuvassa Golden Leaf -kilpailussa USA:ssa. Starcken toteuttamilla erikoisefekteillä varustetut painotyöt keräsivät yhden kultalehden ja kaksi hopealehteä FSEA/IADD:n kilpailussa.
DMP:n painama ja mainostoimisto Konseptin suunnittelema StoraEnson EnsoCoat Toolkit voitti Golden Leaf -palkinnon. Työhön sisältyi taidokas kotelo- ja esitekokonaisuus, johon Starcke Oy oli tehnyt 11 foliointia, 4 preeglausta ja 4 foliopreeglausta.
Toinen hopeasija tuli Smartracin NFC:n mahdollisuuksia esittelevästä älypakkausesitteestä. Starcke toteutti esitteeseen stanssaukset ja NFC-tunnisteet. Suunnittelun tekivät Smartracin ja Starcken tiimit yhteistyössä. Hopeasija saatiin myös Marko Leiviskän/Drum Oy:n suunnittelemasta ja Printcenterin painamasta B0-kokoisesta offsetpainetusta julisteesta. Siihen Starcke oli tehnyt 4 folioajoa ja preeglauksen.
Tähän vuotuiseen kansainväliseen kilpailuun osallistui yli 300 painotyötä eri sarjoissa. Painotöistä valtaosa oli USA:sta.
– Jos löytyy rohkeita asiakkaita, jotka satsaavat suunnitteluun, huomioarvoon ja brändäykseen, niin suomalainen painotyö ja viimeistely kestävät kansainvälisen vertailun, sanoo Starcken hallituksen puheenjohtaja Ari-Veli Starcke.
Kuva: EnsoCoat Toolkit -esitteitä.