Sanoman asiakaslehtiliiketoimintaa Fokus Medialle
Sanoma ja Fokus Media sopivat asiakaslehtiliiketoiminnan kaupasta ja tiiviistä yhteistyöstä sisältömarkkinoinnissa. Sanoma myy Head Officen Suomen asiakaslehtiliiketoiminnan Fokus Medialle, joka alkaa tuottaa sisältöjä Sanoman sisältömarkkinoinnin tarpeeseen.
– Oma media on erittäin tehokas tapa tavoittaa ja vaikuttaa osana markkinointiviestinnän keinovalikkoa. Fokus Media -yhteistyön kautta pystymme entistä paremmin vastaamaan tähän asiakastarpeeseen ja rakentamaan toimivia ja tuloksellisia kokonaisuuksia yhdistämällä asiakkaiden omia ja Sanoman medioita, kuvaa Sanoman Mediaratkaisut-yksikön johtaja Sami Smolander.
Fokus Media jatkaa asiakaslehtien sisällöntuotantoa aikakauslehtikustantamisen rinnalla.
– Osa Head Officen huippuosaavasta ja moneen kertaan palkitusta tiimistä siirtyy kaupan myötä meille ja jatkaa tiivistä yhteistyötä nykyisten asiakkaiden kanssa niin painettujen kuin digitaalistenkin julkaisujen parissa. Sidosryhmälehdet ja omien medioiden tuottaminen istuu hyvin meidän tapaamme tehdä töitä ja täydentää kohderyhmämedioidemme tarjontaa, sanoo Fokus Median toimitusjohtaja Tapani Pitzen.
Pitzen kertoi Markkinointi&Mainonta-lehdelle, että siirtyvän liikevaihdon määrä on noin kolme miljoonaa euroa ja työntekijöitä siirtyy noin 15. Fokus Medialla ja Sanomilla on ollut keväästä lähtien mediamyynnin yhteistyötä, jossa Fokus Media on myynyt kolmeen Sanoman aikakauslehteen ilmoituksia.