Print&Media toivottaa kaikille teille lukijoille, asiakkaille ja muille seuraajille rauhallista joulun aikaa sekä menestystä uudelle vuodelle 2024! 🧑🎄🧑🎄🎅🎄🎁 Myös Print&Median uutistoimitus vetäytyy joululevolle ja päivittäiset uutiset jatkuvat jälleen loppiaisen jälkeen 8.1.2024. Tartumme toki isoihin uutisiin sitä ennenkin, jos tarve vaatii.
Suomalaisilla biohajoavilla ja kierrätettävillä kertakäyttökupeilla riittää kysyntää Euroopassa. Loviisassa Strömforsin ruukissa toimiva Cupbio Oy on päässyt hyvään vauhtiin kertakäyttökuppien tuotannossaan. Nyt sitä vauhditetaan Xeikonin toimittamalla digipainokoneella, joka tuo lisää tehoa ja varmuutta kuppien tuotantoon.
Tampereen kupeessa Pirkkalassa toimiva painoalan yritys Nekapaino seuraa teknologian kehitystä säännöllisesti. Investoimalla tuoreimpaan tuotantotekniikkaan rakennetaan luottamusta myös asiakkaiden suuntaan.
PunaMusta Media-konserni on asettanut itselleen kunnianhimoiset ilmastotavoitteet. Konsernin tavoitteena on vähentää päästöjään 42 prosentilla vuoden 2030 loppuun mennessä. Vähennyksiä haetaan sekä omasta toiminnasta että epäsuorasta palvelujen ja tuotteiden hankinnasta.
Kymenlaakson käräjäoikeus tuomitsi pakkausten valmistukseen erikoistuneen yhtiön 8 000 euron yhteisösakkoon sekä yksikön päällikön 30 päiväsakkoon ja työnjohtajan 15 päiväsakkoon työturvallisuusrikoksesta ja vammantuottamuksesta.
Ricoh on kertonut suunnitelmistaan Drupa-messujen suhteen. Yritys aikoo tarjota kävijöille immersiivisen standikokemuksen, joka visualisoi uusia tapoja millä Ricohin teknologia voi auttaa yrityksiä laajentamaan liiketoimintaansa ja vähentämään automaation ja tehokkuuden avulla tuotantokustannuksia.
Jyrki Huotari, 56, johtaa Allerilla yli 30 hengen toimitusta, ja hän jatkaa Allerin viihdemedian digitaalisen kehityksen eteenpäin viemistä. Samalla hänestä tulee Allerin sisältöjohtaja ja johtoryhmän jäsen. Huotari siirtyi MTV:ltä Allerille 12.12.
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom on myöntänyt valtionavustusta uutismedioiden ja tiedonvälityksen tukemiseen. Tukea saa 69 eri yritystä, yhteensä 188 eri mediaa. Tukisumma kohosi yhteensä noin 6,9 milj. euroon.
EU:n valmisteilla oleva pakkaus- ja pakkausjäteasetus PPWR kääntyi metsäteollisuuden mielestä huonoon suuntaan EU:n neuvostossa. Jäsenmaiden sopima neuvottelutulos on pettymys suosiessaan uudelleenkäytettäviä pakkauksia kierrätettävien, uusiutuvista raaka-aineista valmistettujen pakkausten kustannuksella.
Kestävät innovaatiot -kilpailussa etsitään pakkaus-, elintarvike- ja muovialojen kiinnostavimpia innovaatioita, joissa toteutuu kestävyyden näkökulma. Kaikille avoimen kilpailun voittaja julkistetaan PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic -tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa 13.3.2024.
Agfa on esitellyt uuden B1-koon inkjet-painokoneen, joka on suunnattu erityisesti taivekartongin painamiseen. SpeedSet 1060 -koneella pystytään painamaan 11 000 arkkia tunnissa neljällä värillä.
Neuromarkkinointi vahvistaa sen mitä on helppo uskoa etiketeistä. UPM Raflatacin teettämän tuoreen tutkimuksen mukaan viinietiketin ulkonäkö ja kosketustuntuma vaikuttavat viinin huomioarvoon kaupan hyllyssä. Ne vaikuttavat myös tuotteen maistelukokemukseen, sekä laatumielikuvaan että makuun.
Ulkomainosliiton tilaaman selvityksen mukaan ulkomainonta tuottaa yhteiskunnalle tuntuvaa rahallista hyötyä. Selvityksen mukaan ulkomainosyhtiöiden mainostuloista 47 % prosentilla, eli noin 40 miljoonalla eurolla, tuettiin suomalaista yhteiskuntaa vuonna 2022.