Yle jatkaa STT:n asiakkaana

3.10.2017 07:05Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Suomen Tietotoimiston toimitus. Kuva: Lehtikuva/Irene Stachon.

Yle jatkaa STT:n asiakkaana uutis- ja kuvapalveluissa sekä suunnittelupalveluissa. Sopimus on 1.1.2018 alkaen voimassa toistaiseksi ja vahvistaa entisestään uutistoimiston ja yleisradioyhtiön yhteistyötä.

Sopimus on tärkeä STT:lle, joka on menettänyt viime aikoina suuria asiakkuuksia. Viimeksi ruotsinkieliset lehdet päättivät perustaa oman uutispalvelun.

– Ylen tavoitteena tehdylle sopimukselle on STT:n uutisten laajempi käyttö muun muassa sähkeuutisissa, mikä mahdollistaa entistä suuremman panostuksen Ylen omiin, syventäviin ja taustoittaviin uutisiin, sanoo Ylen Uutis- ja ajankohtaistoiminnan vt. johtaja ja vastaava päätoimittaja Marit af Björkesten.

– Yle on iso ja vaativa, mutta myös hyvin rakentava asiakas. Aiomme palvella heitä vastedeskin hyvin, sanoo STT:n toimitusjohtaja ja vastaava päätoimittaja Mika Pettersson.

STT:n tulevaisuudesta on syksyn aikana käyty paljon keskustelua. Petterssonin mukaan Ylen kanssa tehty sopimus osaltaan helpottaa STT:n asemaa, mutta ei ratkaise sen talousongelmia.

Ylellä on uutis- ja kuvapalveluiden lisäksi käytössään suunnittelupalvelu STT Pro, joka auttaa toimitusta ennakoimaan ja suunnittelemaan uutispäiviä.

Yle palasi STT:n uutispalveluiden asiakkaaksi 1.4.2017 yli kymmenen vuoden tauon jälkeen. Ylen ja STT:n välillä oli jo aiemmin tehty sopimus valokuvien käytöstä Ylen julkaisuissa, televisiossa, verkossa ja sosiaalisessa mediassa.

STT:llä on uutis- ja kuvapalveluiden lisäksi myös muita palveluja, joita tarjoaa STT:n tytäryhtiö STT Viestintäpalvelut Oy. Se on tehnyt vakaata tulosta koko vuoden emoyhtiön haasteista huolimatta.

– Olemme tehneet ennätyksellisen hyvää tulosta vuosiin STT:n yritys- ja organisaatioasiakkaiden kanssa tiedotejakelupalvelussa. Keskittyminen tiedotejakelupalveluun ja viestinnän ennakointiin on tarjonnut meille mahdollisuuden palvella asiakkaitamme mediaviestinnässä strategisemmalla tasolla. Tämä heijastuu myös asiakastyytyväisyyteen. Viestinnän suunnittelu, mittaaminen ja visuaalisuus ovat tällä hetkellä nouseva trendi, liiketoimintapäällikkö Heidi Ekdahl sanoo.

STT Info -tiedotejakelu on yksi Viestintäpalvelujen tuotteista. Se on saanut asiakkailta hyvää palautetta elokuussa tehdyssä kyselyssä. STT Info -tiedotejakelun käyttäjistä 92 % suosittelisi palvelua. Se sai erityistä kiitosta luotettavuudesta ja vastaajat arvostivat myös STT:n brändiä, joka tukee tiedotteiden läpimenoa.

Reino Lantto

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone