Viikon case: Uutta ilmettä ja kassan kilinää

27.11.2019 08:37Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Clas Ohlsonin värikäs, persoonallinen ja humoristinen mainos huomattiin erittäin hyvin sanomalehdissä. Kuva: Kärkimedia.

Kodin tavaroita myyvä Clas Ohlson -ketju lanseerasi uuden kampanjailmeensä onnistuneesti kokosivujen kampanjalla, jossa käytettiin Kärkimedian sanomalehtiä. Kampanja tavoitti yli kaksi miljoonaa suomalaista ja mainos aktivoi asioimaan kaupassa. Myyntitavoite ylittyi 15 %.

Clas Ohlson lanseerasi uuden ja erilaisen kampanjailmeensä keväällä 2019. Lanseerauskampanjaan valittiin kaikkien 21 myymäläpaikkakunnan Kärkimedia-lehdet. Ensimmäisellä ilmoituskierroksella käytettiin kokosivuja. Samaa viestiä toistettiin maaliskuun aikana kolme kertaa pienemmällä ilmoituskoolla, neljännessivun kokoisina.

Kokosivun kampanja tavoitti valtakunnallisesti 2 010 000 suomalaista. Kampanjan peittoprosentti oli valtakunnallisesti 45 % ja kampanjan peitto markkina-alueella 48 %.

Värikäs, persoonallinen ja humoristinen mainos huomattiin erittäin hyvin, niin toimialaan kuin mainoskokoonkin nähden. Sitä pidettiin pirteän erilaisena ja tämä nostikin mainoksen huomioarvoa, joka oli 70 %. Positiivinen brändimielikuva Clas Ohlsonista vahvistui ja mainos aktivoi asioimaan ja hakemaan lisätietoa yli keskiarvojen. Kohderyhmästä 39 % aktivoitui asioimaan mainoksen perusteella.

– Sanomalehti on erinomainen lanseerausmedia. Siksi toimmekin uuden kampanjailmeemme esille Kärkimediassa. Halusimme tavoittaa kaikenikäiset suomalaiset nopeasti, ja siihen sanomalehti on tehokkain media. Clas Ohlsonilla on aina paljon kerrottavaa suomalaisille, ja sanomalehdessä pystymmekin esittelemään laajasti tuotevalikoimaamme samalla kertaa, kertoi Clas Ohlson Oy:n markkinointi- ja viestintäpäällikkö Mika Naaralainen.