Viikon case: Moi, tsekkaa etusivun juttu

14.11.2019 09:43Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Moi Mobiilin uudet tuotteet lanseerattiin monikanavaisesti HS:n etusivuilla. Kuva: Sanoma.

Hesarin monikanavaisen etusivun käyttö auttoi Moi Mobiilia saamaan aikaan merkittäviä tuloksia. Yritys teki kaikkien aikojen parhaan myynnin kesällä ja Q3:lla. Myös yhtiön kuukausittainen asiakasta kohti laskettu keskiarvolaskutus ARPU nousi merkittävästi.

Moi lanseerattiiin keväällä 2016. Siitä asti yhtiö on markkinoinut vahvasti kuuden euron simmiään. Kesäkuussa 2019 tuotteistusta muutettiin niin, että Moille tuli kolme erilaista tuotetta, joista yksi oli vanha tuttu kuuden euron simmi ja kaksi uutta rajatonta liittymää.

Olemme olleet erittäin tyytyväisiä siihen, miten monikanavainen Hesarin etusivu tukee tunnettuuden kasvua ja jopa suoraan mitattavaa myyntiä, kun mainos ohjaa kuluttajaa aktiivisesti verkkoon, sanoo Moi Mobiilin markkinointi- ja myyntijohtaja Ulla Koivula. Kuva: Sanoma.

– Vähän lahkeissa tutisi, kun muutimme kolmen vuoden jälkeen mainonnan viestin kuuden euroon simmistä rajattomaan turboon. Mutta loppujen lopuksi kaikki meni hyvin. Saimme nostettua ARPUa merkittäväksi sekä teimme kaikkien aikojen parhaan myynnin kesällä ja Q3:lla, Moi Mobiilin markkinointi- ja myyntijohtaja Ulla Koivula kertoo Sanoma Median sivuilla.

Mainos oli selkeä sekä infomatiivinen ja hintakärjet olivat mukana hyvin houkuttelemassa. Kampanjan CTR oli keskimäärin 3,3 %, mikä on reippaasti yli HS:n etusivun keskiarvon.