Verkkokaupalla arvoa koko toimitusketjulle

24.10.2017 13:34Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Grano Shopin verkkokauppias Niina Varhelahti. Kuva: Grano.

Grano on avannut uuden peruspainotuotteiden verkkokaupan. Sen kilpailukykyiset hinnat perustuvat Granon mukaan ammattitaitoiseen henkilökuntaan sekä tehokkaisiin ja pitkälle automatisoituihin prosesseihin. Verkkokaupan on tuotettava arvoa koko toimitusketjulle, sanoo Granon eTailer Nina Varhelahti.

Varhelahti aloitti Granolla verkkokauppiaana tai trendikkäämmin sanottuna eTailerina elokuussa. Hän on aikaisemmin toiminut verkkokaupoissa perustamis- ja kehittämistehtävissä sekä hoitanut muutaman verkkokaupan kuten Booky.fi:n liiketoimintaa kokonaisuudessaan.

– Verkkokauppojen tulisi kiinnittää huomiota arvon tuottamiseen koko toimitusketjun laajuudelta. Voidaan helposti ajatella, että lisäarvon tuottaminen jää ainoastaan verkkokaupassa tehtyihin toimenpiteisiin, kun lisäarvoa voidaan tuottaa myös muissa toimitusketjun vaiheissa. Tärkeässä osassa on myös dataan perustuva, mahdollisimman pitkälle automatisoitu markkinointi, Varhelahti sanoo.

Toinen suuri juttu on Varhelahden mukaan fyysisestä myymälästä tuttu kokemuksellisuus. Parempaa kokemusta verkkokauppaan voidaan luoda esimerkiksi erilaisilla osto- tai katseluhistoriaan perustuvilla suosituksilla, asiakaspalvelu-chatilla ja ihan yksinkertaisesti sillä, että sivusto on teknisesti valmis täyttämään kävijän tarpeet päätelaitteesta ja vuorokaudenajasta riippumatta.

Tuotteiden visualisointi on myös yksi trendeistä, ja siihen on panostanut mm. Ikea.

Grano Shop aloittaa peruspainotuotteiden myynnillä ja valikoimaan kuuluvat flyerit, esitteet, roll-upit, julisteet, käyntikortit, kortit ja kutsut sekä tarrat. Kaikkia niitä voi tilata räätälöityinä omilla aineistoilla.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone