Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Uusi perunabrändi Rooty menestyi kilpailussa

23.8.2021 21:45Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Rooty saatiin kuluttajien tietoisuuteen mm. myymälämainonnan avulla. Kuva: Pohjolan Peruna.

Uusi kotimainen elintarvikebrändi Rooty sai kultaa kansainvälisessä brändejä arvioivassa ja palkitsevassa Transform Awards -kilpailussa. Rootyn markkinoinnissa on käytetty mm. myymälämarkkinointia ja ulkomainontaa.

Rootyn kumppanina brändinrakentamisessa on ollut viestintätoimisto Ellun Kanat.
– Brändit joutuvat vastaamaan ihmisten odotuksiin tuotteiden pienemmistä hiilijalanjäljistä. Lisäksi ruoka-alalla ihmiset haluavat terveellisiä ja puhtaita raaka-aineita. Rootyn kanssa rakensimme muutoksen, joka alkoi tuotteen uudistumisesta. Rakensimme Rootylle strategian, jolla pystymme puhuttelemaan uutta nuorta ja vaativaa ihmisryhmää. Tämän jälkeen muotoilimme brändin arvoja ja ydintä kuluttajille kommunikoivan visuaalisen ilmeen, kertoo Ellun Kanojen designjohtaja Sasu Haanpää.

Brändi palkittiin palkittiin uusien brändien ”Best strategic or creative development of a new brand” -sarjassa. Transform Awards on Englannista käsin johdettu kilpailu, jossa arvioidaan brändejä, tuotteiden lanseerauksia ja pakkaussuunnittelua. Palkintojen tavoitteena on tunnistaa ja palkita huippuosaamista brändäämisen innovaatioissa.

Pohjolan Peruna Oy lanseerasi Rootyn kotimaan markkinoille maaliskuussa 2021. Rooty on kotimainen ja ekologinen vaihtoehto muualta tuoduille lisukkeille, kuten pikanuudelille, riisille ja vehnäpastalle. Tuotteiden taustalla on patentoitu innovaatio, jonka avulla peruna muotoillaan nauhamaiseksi nuudeliksi tai riisin kaltaiseksi hipuksi. Toisin kuin perinteiset pikanuudelit tai pastat, Rooty-tuotteita ei valmisteta massasta.

Rooty-tuotteiden pakkauksissa tuodaan esiin helppokäyttöisyyttä ja ekologisuutta. Kuva: Pohjolan Peruna.
Share: