UPM:n graafiset paperit tekevät tulosta

27.4.2018 08:12Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Vaikka graafisten papereiden kysyntä on laskenut tasaisesti viime vuosina, pystyy UPM tekemään niillä hyvää tulosta. Nimen UPM Communication Papers saanut yksikkö jatkoi hyvällä tulostasolla vuoden ensimmäisellä neljänneksellä.

Osavuosikatsauksen mukaan yksikkö onnistui kompensoimaan suurimman osan kustannusten kovasta noususta myyntihinnoittelulla, johon myötävaikuttivat suosiollinen asiakaskysyntä ja tiukat markkinat.

UPM Paper Europe and North America (ENA) -liiketoiminta-alueen uusi nimi on UPM Communication Papers 26. huhtikuuta 2018 lähtien. Uusi nimi kuvastaa yrityksen mukaan liiketoiminta-alueen toimialapainotusta ja globaalia ulottuvuutta. Paperilla on jatkossakin tärkeä rooli kustannusalalla ja yritysviestinnässä, ja uusi nimi korostaa UPM:n pitkäjänteistä sitoutumista graafisten papereiden globaaliin liiketoimintaan.

UPM Communication Papers on maailman johtava graafisten papereiden valmistaja ja tarjoaa laajan paperivalikoiman mainontaan, julkaisuihin sekä koti- ja toimistokäyttöön. Asiakkaille tarjotaan korkealaatuisia papereita ja luotettavia palveluita maailmanlaajuisen myyntiverkoston sekä integroidun toimitusketjun avulla. Paperit valmistetaan 15 paperitehtaassa Suomessa, Saksassa, Itävallassa, Ranskassa, Isossa-Britanniassa ja Yhdysvalloissa. Yksikön liikevaihto oli 4,6 miljardia euroa vuonna 2017.

– UPM Communication Papers on viime vuosina kärsinyt graafisten papereiden kysynnän tasaisesta laskusta johtuen painetun viestinnän arvoketjussa tapahtuneista muutoksista. Olemme vuosien varrella säilyttäneet laajan tuotevalikoimamme, panostaneet voimakkaasti paikalliseen myyntiin ja tarjonneet osaavaa asiakaspalvelua. Uskomme, että tältä pohjalta UPM Communication Papers pystyy vaikuttamaan merkittävästi koko UPM:n menestykseen myös tulevaisuudessa, sanoo liiketoiminta-alueen johtaja Winfried Schaur.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone