Ulkomainonnan kova kasvu jatkuu

13.6.2016 08:30Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Mediateko tuo digitaaliset mainospinnat Stockmannin pysäköintitaloihin.
Mediateko tuo digitaaliset mainospinnat Stockmannin pysäköintitaloihin.

Ulkomainonta kasvaa edelleen ja digitalisoituu kovaa vauhtia. Tammi-huhtikuussa 2016 ulkomainonta kasvoi 10 % edellisestä vuodesta, kun eduskuntavaalien vaikutusta ei huomioida. Kasvu on houkutellut alalle uusia yrityksiä.

– Kasvava ulkomainonnan tarjonta sekä digitalisoituminen ovat kasvun ajureita. Alalle on tullut useita uusia yrityksiä. Digitaalisen ulkomainonnan osuus lienee jo neljännes koko myynnistä, sanoo Outdoor Finland ry:n hallituksen puheenjohtaja Klaus Kuhanen.

Kuhasen mukaan myös perinteinen analoginen ulkomainonta on kasvu-uralla ja alan kehitysnäkymät ovat suotuisat. Digitaalisen ulkomainonnan tarjonnan lisääntyminen muuallakin kuin Helsingissä antaa luvan uskoa kasvun jatkuvan. Kuhasen mukaan verkkomainonnan ad-blocking-haasteet näyttävät maailmalla tuovan lisäkasvua ulkomainontaan, ja näin voi käydä Suomessakin.

Digitaalista ulkomainontaa kasvattavat monet uudet mainospaikat. Kun Länsimetro avataan syksyllä 2016, laajenee digitaalisten mainospaikkojen tarjonta merkittävästi Espoossa. JCDecaux’n uudet digihubit eli digitaaliset vaikutusalueet Länsimetron asemilla tavoittavat 120 000 kuluttajaa päivittäin. Yhtiön digitaalinen ulkomainoskokonaisuus, Digizone, laajenee Espoon lisäksi myös Tampereelle.

Mediateko tuo digitaaliset mainospinnat Stockmannin pysäköintitaloihin. Q-Park Finland ja Mediateko ovat sopineet Stockmannin pysäköintitalojen mediamyynnistä. Ensimmäisessä vaiheessa mukana on Helsingin keskustan Q-Park Stockmann, Turku ja Tampere.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone