Tiedeuutiset kiinnostavat lukijoita

13.9.2018 09:07Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Tiede-lehti kiinnostaa painettuna ja verkossa. Kuva: Tiede.

Kansallisen mediatutkimuksen mittauksesta selviää, että Tieteen lukijamäärät ovat kasvaneet jo kolmannessa mittauksessa peräkkäin. Tiede on noussut KMT:n mittauksessa tilattavien aikakauslehtien kakkoseksi. Lehti tavoittaa 380 000 lukijaa.

– Ihmiset hakevat juuri nyt vastauksia isoihin kysymyksiin, joista hyviä esimerkkejä ovat ilmastonmuutos ja Itämeren tila. Luotettava tutkimukseen pohjautuva tieto ja fiksu viihde selvästi puhuttelevat lukijoita. Tiede tuntee aiheensa ja kohderyhmänsä. Brändin kasvu on hieno esimerkki siitä, miten tiivis suhde laadukkaalla ja elämyksellisellä aikakaussisällöllä on lukijoihinsa, Sanoma Lifestylen johtaja Johanna Lahti sanoo.

Aku Ankka jatkaa tilattavien aikakauslehtien ykkösenä 540 000 lukijallaan. Lisäksi lehdellä on runsaasti alle 12-vuotiaita lukijoita, joita KMT ei mittaa. Kun lukijamäärään lisätään Yippee-nuorisotutkimuksen luvut, Aku Ankan lukijamäärä nousee 686 000:een.

Sanoman lehdistä suurin lukijamäärän kasvu KMT:n mukaan oli Matkaoppaalla (+22,4 %). Sanoman aikakauslehdet tavoittavat yli puolet suomalaisista, ja yli 30-vuotiaista naisista yli 60 prosenttia. Sanomalehdissä Ilta-Sanomat jatkaa kokonaistavoittavuudeltaan Suomen suurimpana uutismediana. Helsingin Sanomien painetun ja näköislehden lukijamäärä kasvoi pääkaupunkiseudulla noin 4 000 lukijalla.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone