Think Ink hakee tarinankerronnan ratkaisuja

6.2.2020 10:09Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Vuonna 2014 innovaatiokilpailun voittanut Hello Ruby on mainio esimerkki tarinankerronnan konseptista, jossa kirjat ja videot toimivat yhdessä varhaiskasvatuksen oppimateriaaleina. Kuva: Otso Kaijaluoto.

Media-alan tutkimussäätiön järjestämä Think Ink -innovaatiokilpailu haastaa eri tahot kehittämään uudenlaisia digitaalisen tarinankerronnan ratkaisuja ja konsepteja sekä mediaan että oppimiseen. Think Ink palkitsee voittajan ja enintään viisi muuta yhteensä 140 000 eurolla.

Pääpalkinto on 80 000 euroa. Haku avoimeen kilpailuun päättyy 26.4.2020.

– Think Ink tarjoaa hyvän alustan idean eteenpäin viemiseksi ja vaikkapa oman yrityksen perustamiseksi, Think Ink 2020 -kilpailun tuomariston puheenjohtaja Niina Ryynänen korostaa.

Kilpailuun tarjottava ratkaisu voi liittyä digitaaliseen tarinankerrontaan sen laajassa merkityksessä jollakin median osa-alueella, kuten esimerkiksi uutismediassa, aikakauslehdissä, kirja-alalla, painoalalla, TV:ssä tai radiossa. Kyseessä voi olla myös kokonaan uusi palvelu.

– Ratkaisu voi liittyä myös journalistiseen sisältöön, oppimateriaaleihin, sosiaaliseen mediaan tai näitä yhdistäviin ratkaisuihin ja konsepteihin, Media-alan tutkimussäätiön johtaja Noora Alanne muistuttaa.

Think Ink -kilpailu järjestettiin viimeksi vuonna 2018. Tuolloin teemana oli mobiiliratkaisuja medialle, ja voittoa tavoitteli yhteensä 8 finalistitiimiä. Pääpalkinnon sai videon ja äänen yhdistävä podcast-applikaatio VidCast.