Suunnittelijoiden tapeteille iso tuotelanseeraus

17.9.2020 13:53Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Kuuhunkurkottaja- ja Haaveilija-kuvatapetit loi mallistoon Kaisa Kartela. Kuva: K-Rauta.

Kolmen suomalaisen suunnittelijan tapettimallisto lanseerataan laajasti eri medioissa näkyvällä kampanjalla. Kurion K-Raudalle suunnittelema 360-kampanja kannustaa suomalaisia miettimään valkoisia pintojaan uudella tavalla. Iskulause ”Repäise. Laita tapetti.” herää henkiin niin massamediassa kuin kokemuksellisissa toteutuksissa.

K-Rauta lanseerasi syyskuun alussa eturivin suomalaisten suunnittelijoiden tapettimalliston Cello-tuotemerkkinsä alle. Kreetta Järvenpää, Kaisa Kartela ja Heidi Valkola ovat suunnitelleet yhteensä kuusi tapettia, jotka ovat saatavilla vain K-Raudasta. Uusilla tapeteilla on Suomalaisen Työn Liiton Design from Finland -merkki.

– Monelle itsetekeminen ja kodin kunnostaminen on tapa ilmaista itseään. Nousevana ilmiönä tunnistimme myös, että vaaleus on väistymässä värien tieltä, mutta värien käyttäminen vaatii vielä hiukan rohkeutta. Tämä asiakasymmärrys on ollut pohjalla myös uuden malliston ja siitä kertovan kampanjan suunnittelussa, kertoo K-Raudan markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Jonna Nummela.

Uudessa mallistossa on valikoimaa runsaista kukkakuoseista yksinkertaisiin graafisiin kuoseihin ja hellyttäviin lastentapetteihin. Suunnittelijat saivat vapaat kädet kuvatapetteja tehdessään, ja siksi mallistosta löytyy erityisen rohkeita ja sykähdyttäviä kuoseja. Lanseeraus suunniteltiin tämä mielessä.

Laajasti mediassa näkyvä kampanja on suunniteltu joka tavalla osallistavaksi. Yhtenä toteutuksena Escape Room Helsingin kanssa rakennettiin pakohuonepeli, jossa tapettien tarina ja kuosit heräävät eloon. Pakohuonepeli on faktaa ja fiktiota sekoittava tarina tapettien takaa.

– Meille oli tärkeää kannustaa ihmisiä repäisemään ja kokemaan kampanja itse, kertoo Kurion strategiajohtaja Elli Tuominen.

Koko mallisto löytyy täältä.