Suomalainen markkinointikampanja maailman paras

1.12.2015 09:00Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Kuva iZettle.
Kuva iZettle.

Usein sanotaan, että suomalaiset eivät osaa kansainvälistä markkinointia. Viestintätoimistojen kansainvälinen kattojärjestö ICCO palkitsi kuitenkin suomalaisen Netprofilen korttimaksuyritys iZettlelle suunnitteleman ja toteuttaman kampanjan maailman parhaana B2B-viestintäkampanjana.

Sama työ palkittiin aiemmin MTL:n Communications Awards -kilpailussa parhaana kansainvälisenä viestintäkampanjana. ICCO:n tuomaristo korosti palkintoperusteena pitkäjänteisen työn ja innovatiivisen kampanjan yhdistelmää.

Joulupukkihahmo Startup Santan tähdittämässä kampanjassa kerättiin rahaa hyväntekeväisyyteen iZettle-kortinlukijan avulla.  Joulupukki johti Unicefin, Suomen Lähetysseuran ja Punaisen ristin tonttuja ja enkeleitä Slush-yleisön parissa tuoden hyvän mielen viestiä. Kampanjassa kerättiin yli 5 000 euroa hyväntekeväisyyteen.

– Kilpailimme todella kovassa seurassa. Finalisteiksi rankattujen töiden tilaajina oli globaaleja brändejä kuten Netflix, GE ja Philips, ja niille tehtyjen kampanjoiden budjetit olivat suomalaisesta perspektiivistä katsoen huikean suuria. Sitä hienompaa onkin nähdä, ettei budjetti voita luovuutta ja sitkeyttä. Globaalilla kentällä voi pienempikin toimija pärjätä, kun idea ja toteutus ovat riittävän hyviä, Netprofilen toimitusjohtaja Juha Frey sanoo.

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone