Sanomille reaaliajassa muuttuvaa mainontaa

27.4.2017 16:18Uutiset » Tuotteet ja palvelut
WakeDynamite on SAAS-palvelu, jonka avulla voi hallita mainontaa eri kanavissa.

Sanoma ryhtyy tarjoamaan tv-kanavissaan mainostajille reaaliajassa muuttuvaa mainontaa. Tämän mahdollistaa WakeDynamite-palvelun käyttöönotto.

Wake Dynamite Oy ja Sanoma Oyj ovat solmineet sopimuksen WakeDynamite-palvelun käyttöönotosta Sanoman kanavissa 1. kesäkuuta alkaen. WakeDynamite mahdollistaa asiakkaille uuden tavan tehdä reaaliaikaista ja dynaamista mainontaa. Sopimus kattaa Sanoman kaikki tv-kanavat (Nelonen, JIM, Liv ja Hero), Ruutu-palvelun ja online-kanavat.

Wake Dynamiten kehittämää palvelua voidaan käyttää kaikissa digitaalisissa kanavissa mukaan lukien lineaarinen televisio, VOD-palvelu (Video on Demand), digitaalinen ulkomainonta ja verkkomedia. Kun aiemmin sisältöjen muokkaaminen on ollut mahdollista vain päivien viiveellä, WakeDynamite-palvelu mahdollistaa mainossisältöjen reaaliaikaisen muokkaamisen vain sekunteja ennen lähetystä. Tämä mahdollistaa mainostajalle kokonaan uudentyyppisiä, luovia ratkaisuja. Mainostaja voi muokata mainostensa sisältöä itse, tai muokkaukset voidaan automatisoida ulkopuolisen datan pohjalta perustuen esimerkiksi säätietoihin, tai asiakkaan myymän tuotteen varastotilanteeseen.

”Olemme erittäin innoissamme käynnistyvästä yhteistyöstä Wake Dynamiten kanssa. Tämä tulee avaamaan mainostaja-asiakkaillemme täysin uusia mahdollisuuksia päivittää viestejään reaaliaikaisesti ja laaja-alaisesti Sanoman TV-, video- ja online -kanaviin. Palvelu tukee hyvin strategiaamme, jonka tehtävänä on mahdollistaa asiakkaalle jakelutiestä riippumaton, tehokas liikkuvan kuvan mainonta”, kertoo Teemu Suominen, Head of Video Advertising, Sanoma Media Finland.

Wake Dynamite Oy on Valve Groupin spin-off, joka aloitti toimintansa vuoden alussa. Marraskuussa 2016 palvelu palkittiin Viestintäalan tutkimussäätiön ThinkInk -innovaatiokilpailun voittajana. Lisäksi se on herättänyt laajaa kiinnostusta ulkomailla.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone