Prisman halpuuttaminen sai Effien pääpalkinnon

30.10.2015 09:01Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Halpuuttamiskampanja näkyi Prisma-myymälöissä. Kuva SOK.
Halpuuttamiskampanja näkyi Prisma-myymälöissä. Kuva SOK.

SOK:n Prisma-kauppojen halpuuttaminen oli Effie-tuomariston mielestä vuoden merkittävin ja monipuolisin markkinointiteko. Prisma aloitti vaikeassa markkinatilanteessa hinnanalennusoperaatiolla vastaiskun koventuneeseen kilpailuun.

Halpuuttamisesta syntyi tuomariston mukaan arkipäiväinen verbi. Kampanjan mainonta sisälsi vaikuttavia tarinoita, lanseerauksen viestintä ajoitettiin täydellisesti ja tulokset ovat sen mukaiset. Effie Awards Finland 2015 -kilpailussa palkittiin lisäksi seitsemän muuta kampanjaa.

SOK:n kampanjan takana olivat Make it Simple Oy Helsinki, Insano, Carat Finland sekä Mr. Wolf. Markkinointiviestinnän tehokkuutta arvioinut tuomaristo palkitsi SOK:n kampanjan Grand Effiellä ja kultaisella Effiellä.

– Effie-töiden taso oli kaikkien aikojen korkein ja monipuolisin. Oli ilahduttavaa nähdä niin isojen kuin pienien mainostajien innovatiivisia, luovia ja kaupallisesti menestyneitä töitä, päätuomari Tommi Laiho summaa. Kilpailun järjestää Suomessa Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone