Printtiin perustuva suoramarkkinointi kasvaa

11.12.2015 09:02Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Ikean kuvasto on tunnettu ja toimiva markkinoinnin väline.
Ikean kuvasto on tunnettu ja toimiva markkinoinnin väline.

Printtiin perustuva suoramarkkinointi kasvaa, ja markkinoijat näkevät, että printillä on tärkeää rooli monikanavaisessa markkinoinnissa. Tämä on keskeinen johtopäätös konsulttiyhtiö InfoTrendsin uudesta markkinointitutkimuksesta.

Tutkimus ”Direct Marketing Production Printing & Value-Added Services: A strategy for growth” ennustaa, että suoramarkkinoinnin kasvu tarjoaa suuria mahdollisuuksia digitaaliselle painamiselle. Tutkimuksessa tarkasteltiin Pohjois-Amerikan ja Länsi-Euroopan markkinoita.

Yksi tutkimuksen tuloksista oli, että painettujen kuvastojen (katalogien) käyttö kasvaa jälleen. Kuvastoja kohdennetaan monille erilaisille kuluttajaryhmille. Nuoremmat sukupolvet käyttävät niitä siinä missä vanhemmatkin, eikä käytössä ole suurta eroa tulojen, sukupuolen tai sosiaalisen aseman suhteen.

– Kuvastot ovat tehokkaita verkkokaupan ja kivijalkakaupan myynnin edistäjiä. Kuvasto vaikutti viimeaikaiseen ostoon 63 prosentilla kuvaston saaneista kuluttajista, sanoo Barb Pellow, InfoTrendsin konsultointiryhmän ryhmänjohtaja.

Kuvastoja käyttävät niin suuret kuin pienemmätkin brändit ja kaupat. Verkkokaupat käyttävät niitä saadakseen lisää ostajia ja tehdäkseen brändiä tutuksi.

Tutkimuksen mukaan markkinoijat ymmärtävät myös muun printtisuoran arvon kuluttajien aktivoimisessa. Kaksi kolmasosaa suorasta huomataan, ja yli 40 % kuluttajista on viimeisen kolmen kuukauden aikana tehnyt ostoksen saapuneen suoran perusteella.

Lue suomalaisista tutkimustuloksista Print Power -sivustolta.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone