Palkintosadetta Suomeen ADCE Awards -gaalassa
Grafian Vuoden Huiput 2021 -kilpailussa menestyneet työt saivat muhkean palkintosaaliin eurooppalaisessa Art Directors Club of Europen ADCE Awards -kilpailussa. Werkligin suunnittelema Sitko Pizzan brändi-identiteetti sekä valokuvat palkittiin kullalla. Kultaa tuli myös kahdelle muulle työlle.
Dog Designin valokuvaaja Elina Brotherukselle suunnittelema Seabound. A Logbook -kirja palkittiin kilpailussa kullalla julkaisusuunnittelustaan. Neljännen kullan toi TBWA\Helsingin Tuomas Karvonen, joka palkittiin European Best Young Creative Communication ideas -sarjassa Palloliitolle tekemästään The Equal Kit -työstä.
Hopeaa saivat Bob the Robotin Myrsky-virtuaalivaikuttaja, Werkligin Mö Kaurameijerin identiteetti ja Sherpan Visit Yyteri – Salaa rakas -kampanjan valokuvat. Pronssilla palkittiin #myhelsinkiairport ja Lahti – Euroopan ympäristöpääkaupunki (TBWA\Helsinki), FEW magazine (Tino Nyman & Marina Veziko), Djusie (Kobra) ja Myrsky (Bob the Robot).
Koko kilpailuun osallistui yhteensä 874 työtä eurooppalaisista Art Directors Club of Europe -sisarjärjestöistä 24 maasta. Koko kilpailun pääpalkinnon sai Serviceplan Germanyn Pennylle tekemä kampanja ”Wish”. Saksa keräsi myös kilpailun suurimman palkintomäärän.
Grafia on Art Directors Club of Europen jäsen. Grafian Vuoden Huiput -kilpailussa menestyneet työt pääsevät kilpailemaan ADC*E Awards -kilpailuun.