Pakkauksilla voi parantaa tulosta verkkokaupassa

10.9.2015 08:09Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Pakkauksella on väliä verkkokaupassakin. Pakkaussuunnittelun ja luontoa säästävien materiaalivalintojen avulla voidaan parantaa huomattavasti tulosta verkkokaupassa. Tämä on Stora Enson Viewpoint-raportin keskeinen johtopäätös.

Verkkoruokakaupassa tulos voidaan raportin mukaan jopa kaksinkertaistaa strategisen pakkaussuunnittelun avulla. Kauneus- ja terveystuotteiden verkkokaupassa voidaan saavuttaa 50 prosentin tulosparannus.

Pakkausratkaisujen avulla voidaan lisätä asiakasuskollisuutta sekä vähentää ympäristökuormaa ja kuljetusmääriä. Ruokakaupassa mahdollisuuksia on erityisesti tuotteiden keräilyn tehostamisessa ja tuotevahinkojen vähentämisessä.

– Optimoitujen pakkausratkaisujen kehittämisellä voi selvästi olla positiivinen vaikutus myyntiin, kustannuksiin ja ennen kaikkea asiakasuskollisuuteen. Nämä ovat verkkokaupan kolme tärkeätä kannattavuuden parametriä, sanoo johtaja Björn Thunström Stora Enso Packaging Solutions -yksiköstä.

Kuva: Stora Enso.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone