Orkla Care automatisoi tuotekuvastojen teon

26.11.2018 08:00Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Tuotekuvasto on tärkeä myynnin työkalu kertovat Orkla Caren markkinointiassistentti Raili Aarnio (vasemmalla) ja myyntikoordinaattori Päivi Sandén. Kuva: Grano.

Orkla Care lanseeraa kymmeniä uutuustuotteita joka vuosi. Tuotekuvaston kokoamisesta tuli Granon Datacloud-automaatiotyökalun avulla huomattavasti helpompaa ja nopeampaa. Tämä on tuonut selviä kustannussäästöjä kuvaston tuotannossa.

Orkla Caren valikoimiin kuuluu suuri määrä henkilökohtaisen hyvinvoinnin, terveyden ja haavanhoidon tuotteita sekä kotitalouden puhdistustuotteita. Tunnettuja Orkla Caren brändejä ovat esimerkiksi Möller, Jordan, Erittäin Hieno Suomalainen ja Bliw.

– Bränditalona lanseeraamme pitkin vuotta kymmeniä uutuustuotteita. Tuote-esite on yksi myyntimme tärkeimmistä työkaluista, ja uudistamme sitä jatkuvasti. Tarvitsimme työlästä prosessia helpottamaan työkalun, joka tekee esitteen rakentamisesta helpompaa ja nopeampaa, mutta mahdollistaa samalla visuaalisesti laadukkaan kokonaisuuden. Granon Datacloud oli meille tähän juuri sopiva ratkaisu, kertoo Orkla Caren markkinointiassistentti Raili Aarnio.

Datacloudin avulla viimeisimmät tuotetiedot saa kopioitua tuote-esitteeseen automaattisesti, ja tietoihin tehdyt korjaukset siirtyvät esitteeseen suoraan. Myös tuotekuvat ohjautuvat Orkla Caren omasta materiaalipankista Datacloud-järjestelmään automaattisesti. Näin esitteiden kokoaminen sujuu sutjakammin, ja aikaa ja rahaa säästyy.

– Aikaisempaan työskentelytapaamme verrattuna uusi järjestelmä on tuonut meille lisää joustavuutta ja parantanut projektinhallintaa. Jo ensimmäisen kuvaston kohdalla on nähtävissä selvä kustannussäästö, toteaa Orkla Caren myyntikoordinaattori Päivi Sandén.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone