Neonmedialta näyttöratkaisut HSL:n busseihin

20.10.2020 08:52Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Neonmedialla on Suomessa jo 926 digitaalista bussinäyttöä sekä kaupunkien paikallisliikenteessä että kaukoliikenteessä. Kuva: Neonmedia.

Keskisuomalainen Oyj:n tytäryhtiö Neonmedia Oy on allekirjoittanut 5-vuotisen sopimuksen HSL Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän kanssa informaatio- ja mainosnäyttöjen asentamisesta HSL:n bussien runkolinjoihin sekä Suomenlinnan lauttoihin. Ensimmäisessä vaiheessa vuoden 2021 keväällä asennetaan näytöt 122 bussiin sekä Suomenlinnan lauttoihin.

Sopimuskauden aikana toimitukset tulevat koskemaan myös muita HSL:n runkolinjoja. Sopimuskokonaisuuteen kuuluvat HSL:n runkolinjojen näyttöjen asennustyöt, huolto, ylläpito ja infra. Keskisuomalainen-konserni vastaa myös näyttöjen mainosmyynnistä.

HSL parantaa bussimatkustamisen asiakaskokemusta kehittämällä informaatiota runkobusseissa. Bussimatkustajalle tarjotaan uusilla näytöillä jatkossa muun muassa parempaa tietoa matkan etenemisestä. Informaatio- ja mainosnäyttöjen asennuksien busseihin on tarkoitus alkaa loppuvuodesta.

Neonmedia on valtakunnallisesti merkittävä linja-autojen digitaalisten näyttöratkaisujen toimittaja. Kaikkiaan Neonmedialla on Suomessa jo 926 digitaalista bussinäyttöä sekä kaupunkien paikallisliikenteessä että kaukoliikenteessä. Keskisuomalainen-konsernin digitaalisten ulkonäyttöjen DOOH-kokonaisuuteen kuuluu bussimainonnan lisäksi myös 1 320 digitaalista liikenneasemamediaa huoltoasemilla ja 70 digitaalista Big One -ulkonäyttötaulua ympäri Suomea.

– Neonmedian toimittamat ja ylläpitämät digitaaliset bussinäytöt ovat osa konsernin monipuolistuvaa tuoteportfoliota. Viime vuosien vahvan kasvun avulla Keskisuomalainen-konserni on kyennyt rakentamaan Suomessa aivan ainutlaatuisen kattavan tuotevalikoiman media-asiakkailleen. Tästä hyvänä esimerkkinä toimivat älykkäät bussinäytöt, sanoo Neonmedia Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja Keskisuomalainen-konsernin konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi.