Muokattava myyntikaluste kulkee mukana

17.8.2020 16:11Uutiset » Tuotteet ja palvelut
OOJA Displaysin myyntikalusteet on suunniteltu myymäläkulttuurin murrokseen. Kuva: OOJA Displays.

Yhä harvempi suomalainen kivijalkaliike jatkaa perinteisesti paikoillaan. Basaarimaiset tapahtumat ovat lisääntymässä, ja myymälät levittäytyvät kaduille tai sekoittautuvat muiden myymälätilojen, keskusten tai tapahtumien joukkoon shop-in-shopeiksi ja pop-upeiksi. Näihin tilanteisiin sopivat OOJA Displaysin kustomoitavat ja siirrettävät myyntikalusteet.

OOJA Displaysin muotoilijapariskunta Noora Sallasmaa ja Janne Norokytö ovat konseptoineet ja suunnitelleet kalusteita mm. Myssyfarmille, Teerenpelille, Uhanalle, Hetkiselle, Makialle ja Pomarille.

Nyt muotoilijapari lanseeraa uuden suomalaisen kalustebrändin OOJA Displaysin, jonka tavoitteena on tuoda viimeisteltyä kalustemuotoilua B2B-markkinoille.

– Tuntui luontevalta alkaa kehittää omaa myyntikalusteiden mallistoa, joka palvelee yritysten muuttuneita tarpeita 2020-luvulla. Myymäläkulttuuri on viime vuosien aikana ollut murroksessa, ajan haasteista puhumattakaan, sanoo teollinen muotoilija Noora Sallasmaa.

OOJA Displaysin kalusteiden rakenne ja liitokset on kehitetty sellaisiksi, että ne on helppo koota ja purkaa. Laatikko, jolla kaluste kuljetetaan, on osa kalusteen rakennetta. Materiaalit ovat täyttä puuta ja runko vahvaseinämäistä teräsputkea. Isossa roolissa ovat myös kalusteiden brändättävissä olevat kuvapinnat, joita asiakas voi myös itse tilata omalta painotaloltaan. Kalusteessa on tila palvelulle, tuotteille, säilytykselle ja yritysviesteille mahdollisimman kompaktisti ja toimivasti.