Metsäkustannus osti Karttakeskuksen kuluttajaliiketoiminnan

20.6.2018 08:28Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Lasten seinäkarttoja. Kuva: Karttakeskus.

Metsäkustannus Oy on ostanut CGI Suomi Oy:ltä Karttakeskuksen pääasiassa kuluttajille suunnatut kustannus-, kartta- ja paikkatietoaineistoliiketoiminnat. Myös Karttakeskus-brändi siirtyy uudelle omistajalle.

Kaupan kohteena oleva Karttakeskus julkaisee karttoja, kirjoja ja digisovelluksia kuluttajille ja oppimateriaalikäyttöön sekä tuottaa paikkatietoaineistoja yrityksille. Pääosa yrityksille tuotettavista paikkatietopalveluista jää CGI:lle.

Karttakeskuksen tuotteita ja brändejä ovat mm. Loisto-navigointiohjelmat, GT Reittikartat, Paraskartta, Autoilijan tiekartta, ulkoilukartat, retkeilyoppaat ja muut tietokirjat, jotka ovat kaikki vakiinnuttaneet asemansa oman aihepiirinsä johtotähtinä.

– Karttakeskuksen tuotteilla on erittäin vahva markkina-asema, ja brändinä se on poikkeuksellisen tunnettu ja luotettu kuluttajien keskuudessa. Nyt sovittu kauppa vahvistaa asemaamme monipuolisen metsä- ja luontotiedon sekä ulkoiluharrastajien sekä matkailijoiden kaipaamien tuotteiden kustantajana ja laajentaa liiketoimintaamme myös kartankustantajaksi ja paikkatiedon osaajaksi. Tällä on suuri merkitys koko Tapio-konsernin kannalta, sillä kartat ja paikkatieto ovat keskeisessä roolissa hyvin suuressa osassa konsernimme palveluita. Pystymme nyt myös aiempaa paremmin vastaamaan monikanavaisuuden tarpeisiin, kertoo Metsäkustannus Oy:n toimitusjohtaja Outi Karemaa.

Ostettavan kokonaisuuden liikevaihto on noin 2,2 miljoonaa euroa, ja se siirtyy osaksi Tapio-konsernin medialiiketoimintaa 1.7.2018. Konsernin toiminta kattaa median ja kustantamisen lisäksi metsäbiotalouden konsultointipalvelut, auditoinnit, koulutukset ja tietotuotteet.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone