Metroasemat täyttyvät digimainonnasta

28.9.2016 08:05Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Kuva: JC Decaux.
Kuva: JC Decaux.

Ulkomainosyhtiö JC Decaux lanseeraa lokakuussa uudet digitaaliset mainospaikat metroasemilla. Uudet digihubit vaikuttavat jopa 2,3 miljoonaan kuluttajaan viikossa.

Yhtiö tuo lokakuun alusta alkaen Helsinkiin 11 digihubia mainostajien käyttöön. Asennustyöt ovat parhaillaan käynnissä metroasemilla. Ruoholahti, Helsingin Yliopisto, Hakaniemi, Sörnäinen, Kalasatama, Herttoniemi, Siilitie, Itäkeskus ja Vuosaari tulevat täyttymään digitaalisista mainospinnoista. Kampista ja Rautatientorilta löytyvät digitaaliset vaikutusalueet ovat olleet käytössä jo vuoden 2016 alusta alkaen.

Uudet digihubit tavoittavat urbaanin yleisön Helsingissä, JC Decaux uskoo.

– Me uskomme vaikutusalueisiin, joilla mainostajat voivat dominoina kuluttajien huomiota aikaan ja paikkaan kohdistetulla viestillään, kertoo JCDecaux’n markkinointipäällikkö Sampo Koskinen.

Länsimetron myöhästymisen seurauksena yhtiön Länsimetron asemilla sijaitsevien uusien digitaalisten mainosvälineiden lanseeraus lykkääntyy.

Ulkomainonta on kasvanut vuosi vuodelta. Digitaalisen ulkomainonnan osuus on jo noin viidenneksen kaikesta ulkomainonnasta Suomessa, ja uusien lanseerauksien myötä sen ennustetaan kasvavan. Mainostajat luottavat JC Decaux´n mukaan edelleen massamedian voimaan, ja kasvu näkyy myös perinteisessä ulkomainonnassa.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone