Marimekko lanseerasi lifestyle-lehden

17.4.2020 09:09Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Ensimmäisen Mari-lehden teemana ovat kukkakuosit. Kuva: Fashion Finland.

Koronapandemia koettelee kovasti myös muotikauppaa, mutta alalla suuntaudutaan eteenpäin ja panostetaan markkinointiin myös printtilehtien muodossa. Marimekko on lanseerannut Mari -nimisen 122-sivuisen lifestyle-lehden yhteistyössä suomalaisen, maailmallakin arvostetun SSAW -lehden päätoimittaja Chris Vidal Tenomaan kanssa.

Lehden kannessa on huippumalli Suvi Riggs (os. Koponen), jonka lehteen kuvasi hänen miehensä, valokuvaaja Tyler Riggs, perheen kotikulmilla Kaliforniassa. Marimekko tunnetaan kukkakuoseistaan, ja kukat ovatkin Mari-lehden ensimmäisen numeron teema. Lehdessä kukista kerrotaan osana muodin historiaa, ja myös kymmenen valokuvaajaa kertoo rakkaimmista kukistaan. Lehteä varten kukkia on kuvattu myös marimekkolaisten kodeissa ympäri maailmaa.

Mari-lehti ei ole myynnissä, vaan sen saa lahjaksi, kun tekee ostoksia yli 50 eurolla Marimekon verkkokaupassa.

Uudistunut Fashion Finland -lehti ja Mari-lehti. Kuva: Fashion Finland.

Fashion Finland uudisti lehtensä ja ilmeensä
Muotikaupan järjestö Fashion Finland on myös panostanut hienosti printtilehteensä. Lehti on uudistettu, ja vuoden 2020 ensimmäinen numero on ilmestynyt äskettäin. Lehden päätoimittaa Fashion Finlandin liiketoimintajohtaja ja päätoimittaja Sami Sykkö.

Lehti kuuluu järjestön jäsenetuihin, mutta sen voi myös tilata erikseen. Seuraava lehti ilmestyy lokakuussa.

Fashion Finland, tuttavallisemmin FaFi, on myös uudistanut brändiään ja siihen liittyen logoaan. Uudistuneen brändi-identiteetin suunnitteli hasan & partners. Uusi logo pääsi Vuoden Huiput -kilpailun shortlistalle.

Reino Lantto