Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Lifestyle-aikakausmedioilla suurimmat someyleisöt

10.2.2022 16:01Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Naistenlehdillä on somekanavissa suuri seuraajamäärä. Kuva: Aikakausmedia / Jarkko Mikkonen.

Asumisen, puutarhanhoidon ja remontoinnin aikakausmediat sekä naistenmediat houkuttelivat eniten someyleisöä vuonna 2021. Seuratuimmat mediat olivat Talouselämä, Suomen Luonto ja Aku Ankka.

Yhteensä aikakausmedioilla oli vuoden lopussa 4,5 miljoonaa someseuraajaa eri kanavissa.

Seuratuimmaksi ryhmäksi nousivat naistenlehtien ohi asumisen, puutarhanhoidon ja remontoinnin lehdet, joiden yhteenlaskettu someyleisö kasvoi viime vuodesta yli 81 000 seuraajalla. Suosittuja olivat myös naistenlehdet, jotka saivat 38 000 uutta seuraajaa, sekä ruoka- ja juomalehdet, joiden yleisö kasvoi lähes 28 000 seuraajalla.

Talouden, markkinoinnin ja median lehdet sekä lasten ja nuorten lehdet menettivät seuraajia viime vuoteen verrattuna, mikä johtui yksittäisten suosittujen nimikkeiden poistumisesta seurannasta (esim. Markkinointi & Mainonta ja Demi).

Suurimpien someyleisöjen kärkikymmenikössä tapahtui pieniä muutoksia edellisvuodesta. Suomen Luonto kiilasi Aku Ankan ohi toiseksi, ja Yhteishyvä ja Meillä kotona nousivat sijoille 5 ja 6 ohittaen Seiskan. Uutena mediana kärkikymmenikköön nousi Kodin Kuvalehti.

Facebookissa top-listalle ylsi uutena lehtenä Kotiliesi ja Twitterissä Suomen Lääkärilehti.

Aikakausmedian kuukausittaisessa seurannassa ovat mukana Aikakausmedian jäsenten lehtien Facebook-, Instagram-, Twitter-, YouTube-, Pinterest- ja TikTok-kanavat.
Vuoden 2021 someraportti löytyy tästä.

Aikakausmedioiden someyleisöt lehden aiheen mukaan. Kaikkien seurattujen medioiden tykkääjät, seuraajat ja tilaajat Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä, YouTubessa, Pinterestissä ja TikTokissa. Päällekkäisyyksiä ei ole huomioitu. Lähde: Aikakausmediat somessa, vuosiraportti 2021.
Array
Share: