Lehtiä luetaan ahkerasti kaikilla välineillä

2.3.2016 09:01Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Lehtien seuraaminen eri välineissä 2011-2015, % vastaajista, koko väestö 12+  Lähde: KMT AL + total 2015.
Lehtien seuraaminen eri välineissä 2011-2015, % vastaajista, koko väestö 12+ Lähde: KMT.

Viimeisimmän KMT-tutkimuksen mukaan lehtien lukeminen monipuolistuu entisestään. Painettu lehti on kuitenkin säilyttänyt suosituimman asemansa. Suomalaisista erityisesti 18–44 -vuotiaat käyttävät lehtien sisältöjä kaikilla mahdollisia välineillä matkapuhelimesta painettuun.

Painettua lehteä lukee viikoittain 18–44 -vuotiaista 70 prosenttia. Lähes yhtä moni eli 64 prosenttia lukee lehteä matkapuhelimella, tietokoneella 59 prosenttia ja tabletilla 35 prosenttia. Yli 45 -vuotiailla painettu versio on ylivoimaisesti suosituin 92 prosentin viikko-osuudella.

Suomalaisista erityisesti 18–44 -vuotiaat ovat omaksuneet viikoittaiseen mediakulutukseensa lehtien sisältöjen seuraamisessa kaikki mahdolliset välineet matkapuhelimesta painettuun.

Mainontaan painetuissa medioissa ja niiden sähköisissä versioissa suhtaudutaan myönteisesti. Noin kolme neljäsosaa suomalaisista suhtautuu myönteisesti mainontaan niin sanoma-, iltapäivä- kuin aikakauslehdissä. Painettujen medioiden sähköisten versioiden tarjoamaan mainontaan suhtaudutaan niin ikään positiivisemmin kuin mainontaan sosiaalisessa mediassa.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone