Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Kesko teki jätti-investoinnin digitaaliseen myymälämediaan

8.12.2021 14:58Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Citymarketeissa on otettu käyttöön sähköiset hintanäytöt ja tuhansia markkinointinäyttöjä. Keskon kuva Järvenpään Citymarketista.

Kesko on tehnyt todennäköisesti Suomen suurimman investoinnin digitaalisiin markkinointinäyttöihin. K-Citymarket-ketjussa on otettu tämän vuoden aikana käyttöön tuhansia uusia näyttöjä.

K-ryhmä kertoo tiedotteessaan, että sillä on investoinnin vuoksi Suomen laajin ja näkyvin vähittäiskauppamedia. Jo aiemmin K-ryhmä otti käyttöön sähköiset hinnannäytöt kaikissa K-Citymarketeissa ja K-Supermarketeissa.

– Sähköisillä hinnannäytöillä vähennetään paitsi hintavirheitä, myös ympäristökuormaa. Digitaaliset markkinointinäytöt taas ovat enemmänkin asiakkaan inspiroimista ja hänen arkensa helpottamista. Digitaalinen asiakasviestintä ruokakaupan sisällä on aiemmin ollut Suomessa huomattavankin vähäistä ja näemme tässä paljon uusia mahdollisuuksia, kertoo Keskon päivittäistavarakaupan digitaalisesta konseptista vastaava kehitysjohtaja Hayde Furubacka.

Keskon päivittäistavarakaupan liiketoiminnan kehityksestä vastaava johtaja Sauli Ylöstalo sanoo, että kyseessä on useiden miljoonien investointi, jolla mahdollistetaan sekä kauppakohtainen että valtakunnallinen asiakasviestintä.

– Jokainen K-ruokakauppa on erilainen, ja siksi myös digitaalisten markkinointinäyttöjen sisältöä voidaan räätälöidä kunkin kaupan asiakaskunnalle sopiviksi. Samalla pystymme tarjoamaan yhteistyökumppaneillemme uusia mahdollisuuksia myymälämedian hyödyntämiseen, Ylöstalo sanoo.

Digitaalistuvan asiakasviestinnän avulla K-ruokakaupat haluat myös pienentää ympäristövaikutuksia ja kehittää toimintaa vastuullisuus huomioiden.

Citymarketeissa on otettu käyttöön sähköiset hintanäytöt ja tuhansia markkinointinäyttöjä. Keskon kuva Järvenpään Citymarketista.

Array
Share: