Keskisuomalainen panostaa e-urheiluun

3.4.2019 08:35Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Esports Media Solutions -yrityksen Aleksi Halsas (vas.). Vierellä KOVA Esportsin Antti Hirvonen ja joukkueenjohtaja Timo Tarvainen. Kuva: Keskisuomalainen.

Mediatalo Keskisuomalainen panostaa e-urheiluun ja on e-urheiluyhtiö Esports Media Solutions Oy:n tuore yhteistyökumppani. Esports Media Solutions joukkueen nimi on KOVA Esports.

Ensimmäisenä KOVA Esports julkistaa tietokonepeli CS:GO:n joukkueen. Joukkue varmisti jo paikkansa Telian Esports Series -liigaan. Joukkueessa on suomalaisia kilpapelaamisen huippunimiä.

Keskisuomalaisen toimitusjohtaja Vesa-Pekka Kangaskorven mielestä kilpapelaamisen markkina on kiinnostava, sillä kasvu alalla on huimaa. Alan liikevaihto globaalisti oli 906 miljoonaa dollaria ja pelejä seurasi viime vuonna sadat miljoonat katsojat. Turnausvoitot peleissä ovat isot verrattuna perinteisimpiin urheilulajeihin.

– Kilpapelaaminen on saanut myös isoja sponsoroijia taakseen, esimerkiksi menestyksekästä League of Legendsin liigaa sponsoroi vuonna 2019 Shell ja Kia. 18–29-vuotiaiden suomalaisten miesten keskuudessa e-urheilu on suositumpaa kuin jääkiekko. Meitäkin e-urheilu kiinnostaa, haluamme olla rakentamassa joukkueen menestystä, Kangaskorpi sanoo.

– Olemme kehittäneet Esports-liiketoimintaamme erilaisia bisnesmalleja ja ratkaisuja yrityksille nuorten kohderyhmien tavoittamiseen. Nuorelle yleisölle pelaaja on enemmän kuin henkilöbrändi, pelaajan kautta rakentuu fanien yhteisö. Tätä on hyödynnetty markkinoinnissa liian vähän, Esports Media Solutionin toinen omistaja Antti Hirvonen sanoo.