Helsingin Sanomille kolme uutta toimitusosastoa

28.10.2015 09:00Uutiset » Tuotteet ja palvelut
HS on suosittu sekä painettuna että digitaalisena versiona.
HS on suosittu sekä painettuna että digitaalisena versiona.

HS-toimitukseen on perustettu kolme uutta osastoa: uutisdeski, datadeski ja HSTV. Organisaatiomuutoksen tavoitteena on viedä Helsingin Sanomia entistä monikanavaisempaan aikaan sekä selkiyttää toiminta- ja johtamismalleja erityisesti digitaalisissa kanavissa.

Uutisdeskiin yhdistetään entinen Uutisdeski ja Päivän Lehti. Uutisdeski huolehtii HS:n nopeasta uutisvirrasta sekä sisällön paketoinnista kaikkiin kanaviin. Deskipäälliköksi on nimitetty Kari Räisänen ja digipäälliköksi Samuli Leivonniemi.

Datadeski tuottaa ja kehittää datajournalistisia työkaluja, sisältöjä sekä infografiikkaa kaikkiin kanaviin. Datadeskiä vetää kehityspäällikkö Esa Mäkinen.

HSTV huolehtii liikkuvaan kuvaan perustuvasta sisällöntuotannosta ja sen aktiivisesta kehittämisestä. HSTV:n kanavapäälliköksi on nimitetty Kirsi Alm-Siira. Alm-Siira vastaa edelleen myös HS:n sosiaalisen median kanavista.

– Helsingin Sanomien tilaajista jo 53 prosenttia maksaa digitaalisesta sisällöstä, mikä on poikkeuksellinen luku myös koko maailman mittakaavassa. Haluamme näiden muutosten myötä varmistua siitä, pystymme kehittämään entistä nopeammin digitaalista kerrontaa ja tarjoamaan laatujournalismia kaikissa kanavissa, Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja Kaius Niemi sanoo.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone