Helsingin Sanomilla 50 000 digitilaajaa

1.3.2016 08:32Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Hs-digilehdet

Helsingin Sanomien tilauksista 50 000 on kokonaan digitaalisia. Kaikista tilaajista 54 % maksaa digitaalisesta sisällöstä, mikä on tiedotteen mukaan kansainvälisessä vertailussa poikkeuksellinen luku.

HS tavoittaa eri kanaviensa ja koko tuotevalikoimansa kautta yli 2,3 miljoonaa suomalaista viikoittain, vaikka lehden digitaalinen sisältö on pääosin maksumuurin takana.

– Se, että 54 % tilaajistamme maksaa digitaalisesta sisällöstä, on maailman mittakaavassa erittäin poikkeuksellista. Vaikka tarjolla on runsaasti ilmaisia uutisia, lukijat hakeutuvat HS:n laatujournalismin pariin. Asiakastyytyväisyytemme on korkeammalla kuin kertaakaan yli 10 mittausvuoden aikana. Olemme tällä hetkellä hyvin lähellä sitä tilannetta, että asiakasmääräämme kääntyy kasvuun, HS:n vastaava päätoimittaja Kaius Niemi toteaa.

Myös Kauppalehti on kerännyt suuren digitilaajien määrän. Lehden digilevikki oli vuonna 2015 jo 53 335 kappaletta. Digitaalisen levikin osuus oli 53 % tilaajista.

Halukkuus maksaa digitaalisesta sisällöstä on Suomessa harvinaisen suuri. Reuters-instituutin tutkimuksen mukaan Suomessa online-uutisista on vuoden 2015 aikana maksanut isompi osa väestöstä (14 %) kuin missään muualla. Useimmissa maissa digitaalisesta uutissisällöstä maksaneiden osuus jää 10 prosenttiin tai sen alle.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone