Hartwallin harmaa kampanja vuoden paras

31.5.2019 08:49Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Hartwallin Vuoden harmain päivä -kampanjan lehtimainoksia. Kuva: Bob the Robot.

Hartwallin Vuoden harmain päivä -kampanja arvostettiin vuoden parhaaksi AdProfit 2018 -kilpailussa. Tuomariston mukaan kampanja oli hieno kokonaisuus ja esimerkki siitä millainen kampanja voi olla, kun lähdetään innovatiivisesti miettimään markkinointia.

Lonkeron juojista tehtiin kampanjassa heimo. Vuoden harmain päivä sai myös kansainvälistä huomiota ja tuki Suomi-brändin viemistä maailmalle. Irlantilaiset pukeutuvat vihreään, suomalaiset harmaaseen oli tuomariston mukaan loistava oivallus. Kampanjan tekijöillä oli sormi kansan pulssilla – kampanja herätti tunteita ja yhdisti Suomen kansaa. Pisteitä kampanja sai selvistä mittareista, toistettavuudesta sekä kansainvälisestä menestyksestä.

Tokmannin työkalubrändi vuoden lanseeraus

Vuoden parhaana lanseerauksena kilpailussa palkittiin Tokmannin BRÜCKE-työkalubrändi. Kampanjan Syvään ymmärrykseen ja käsitykseen pohjautuva systemaattinen tapa toimia sai tuomaristolta paljon kiitosta. Lisäksi tässä kampanjassa tavoitteet ja toteutus olivat hyvin selkeät. Kampanjan taustalla oli erittäin hyvä idea ja tulokset todistivat syvän markkinointiymmärryksen. Tämä oli aito 360-työ, jossa myös arvioitiin itse tuotetta. Kampanjasta kävi ilmi johdonmukaisesti rakennettu brändi ja markkinointi.

Vuoden parhaana yhteiskunnallisena kampanjana palkittiin Suomen Mielenterveysseuran #mitäkuuluu. Tämän, Tokmannin ja Hartwallin kampanjat toteutti Bob the Robot -toimisto.

AdProfit on mainonnan tuloksellisuutta mittaava kilpailu, jossa korostuu mainostajan ja toimistokumppanin tiiviin yhteistyön merkitys sekä yhteistyöllä saavutetut tulokset. Kilpailutöitä arvioitaessa huomioidaan kampanja osana laajempaa liiketoiminnallista kokonaisuutta ja strategiaa. AdProfit 2018 -kilpailun järjesti Mainostajien Liitto yhteistyökumppaneinaan Aalto-yliopisto, Kotipizza Group ja Coptersafety.