Granolle luovan suunnittelun yksikkö

31.3.2017 09:28Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Granolaiset vasemmalta Niko Tuominen, Jukka-Pekka Vuori ja Eero Heikkinen. Kuva: Grano/Unto Kotilainen.

Grano laajentaa markkinointi- ja sisältöpalvelujaan. Yritys panostaa luovan suunnittelun yksikköön, jossa työskentelee jo kymmeniä markkinointiviestinnän ja digitaalisen suunnittelun ammattilaisia.

– Monikanavaiset markkinointikampanjat ja -sisällöt voivat olla raskaita ponnistuksia etenkin pienille ja keskisuurille yrityksille. Yleensä yritykset joutuvat operoimaan samanaikaisesti monen eri kumppanin kanssa. Grano on laajentanut osaamistaan ja pystyy nyt tarjoamaan markkinointi- ja sisältöpalvelut yhden luukun periaatteella. Voimme hoitaa asiakkaan sisältötarpeet alusta loppuun – luovasta suunnittelusta sisältöjen tuotantoon, hallintaan, julkaisuun ja tulosten mittaamiseen, kaikissa asiakkaan kohdeyleisölle tärkeissä digitaalisissa ja fyysisissä kanavissa, kertoo Granon kaupallinen johtaja Jukka-Pekka Vuori.

Granon luovan suunnittelun yksikössä työskentelee nyt jo yli 40 markkinointiviestinnän ja digitaalisen suunnittelun ammattilaista. Ryhmään kuuluu muun muassa luovia suunnittelijoita, graafisia suunnittelijoita, rakennesuunnittelijoita, taittajia ja digiosaajia. Vuoren mukaan uudistus on vastaus asiakkaiden tarpeisiin, eikä tarkoita että Grano olisi siirtymässä toiselle toimialalle.

Luovan suunnittelun yksikön liiketoiminnan kasvusta ja kehittämisestä vastaa liiketoimintajohtaja Niko Tuominen. Yksikön luovana johtajana aloittaa Eero Heikkinen.

– Niko on tehnyt yli kymmenen vuotta kansainvälistä kauppaa palveluliiketoiminnan ja sähköisten ratkaisujen parissa. Eero puolestaan on voittanut muun muassa useita Vuoden Huiput -suunnittelupalkintoja ja ollut mukana kehittämässä monia johtavia suomalaisia yritysbrändejä, Vuori sanoo.

– Haemme vahvaa kasvua markkinalta. Luovan suunnittelun yksikkö toimii jatkossa Granon myynnin tukena ja on kiinteä osa asiakkaan kokonaisprosessia. Taskussa ovat jo ensimmäiset referenssiasiakkaat, joille on toteutettu kokonaisvaltainen brändiuudistus ja uusi graafinen ilme, Niko Tuominen kertoo.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone