Grano ja Olympiakomitea markkinointiyhteistyöhön

27.11.2017 07:41Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Granon Tiina Karppinen ja Olympiakomitean Samuli Vasala ovat yhteistyökumppaneita. Kuva Grano/ Mari Hietala.

Grano ja Olympiakomitea ovat aloittaneet yhteistyön, jonka uskotaan näyttävän suuntaa uudenlaiselle yritysyhteistyölle. Olympiakomitea keskittää painotuotehankintansa Granolle ja saa apua markkinoinnin prosessien yksinkertaistamiseen sekä uuden brändinsä jalkauttamiseen ja hallintaan.

Olympiakomitea puolestaan tukee entistä vahvemmin Granon Voittava kulttuuri -ajattelumallin toteutumista.

Yhteistyön puitteissa Grano tuottaa Olympiakomitealle räätälöidyt painotuotehankinnan sekä brändinhallinnan työkalut. Työkalut mahdollistavat Olympiakomitealle yhtenäisen brändikuvan rakentamisen jäsenjärjestöjen ja lajiliittojen kanssa. Ne tarjoavat myös ketterän ja yhdenmukaisen keinon paino- ja tapahtumatuotteiden tuottamiseen ja tilaamiseen.

– Urheilubisnes ammattimaistuu Suomessa kovaa vauhtia. Olympiakomitea haluaa olla tässä kehityksessä etujoukoissa. Olemme juuri uudistaneet brändimme ja nyt haluamme tehostaa johtamisjärjestelmäämme digitalisoimalla kaikki viestinnän ja markkinointiviestinnän työkalut. Toimenpiteellä haemme tehokkuutta toimintaamme ja sen seurantaan. Samalla pyrimme hallitsemaan brändiämme koko suomalaisen urheiluyhteisön kanssa, sanoo Olympiakomitean yritysyhteistyöstä vastaava Samuli Vasala.

Granon tuottamat digitaaliset työkalut toimivat painotuotteiden verkkokaupan tavoin. Järjestelmän avulla varmistetaan Olympiakomitealle ja sen jäsenjärjestöille räätälöidyt, mutta yhdenmukaiset ja tasalaatuiset painotuotteet, kuten esitteet, käyntikortit, roll-upit ja telineet. Tuotteita ei tarvitse tilata varastoon, vaan toimitus hoituu helposti ja nopeasti yksilöllisten tarpeiden mukaan. Lisäksi järjestelmän kautta voidaan jakaa aineistoja, kuten valmennusmateriaaleja, ja tarjota entistä tasalaatuisempaa toimintaa eri lajien välillä.

– Haluamme olla kehittämässä suomalaista urheilua ja tuotteistaa alalle ihan uudenlaisia ratkaisuja. Tarkoituksenamme on rakentaa näyttävästi ja ammattimaisesti suomalaisen urheilun brändiä. Pääsemme kumppanuuden kautta kiinni urheilutoimialan haasteisiin samalla, kun olemme kentällä niitä ratkaisemassa, kertoo Granon markkinointijohtaja Tiina Karppinen.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone