G-Print menestystarina jo 40-vuotta

15.6.2015 08:17Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Suosittu G-Print-paperi on palvellut painajia ja heidän asiakkaitaan jo 40 vuoden ajan. G-Print sopii monenlaisiin painotuotteisiin mm. kirjoihin, aikakauslehtiin, suorapostituksiin ja karttoihin, mutta myös luksuskasseihin ja pakkauksiin. Paperi soveltuu myös digitaaliseen painamiseen.

G-Printin tarina alkoi vuonna 1974, jolloin Grycksbon paperitehdas investoi uuteen päällystystekniikkaan, joka oli tarkoitettu vahvasti päällystettyjen hienopapereiden valmistukseen. Tekniikka ei ollut sitä mitä oli luvattu, vaan sillä saatiin aikaiseksi kevyesti päällystettyä paperia, jota ei silloin vielä ollut markkinoilla.

G-Print lanseerattiin vuonna 1975 bulkkisena, kevyesti päällystettynä mattapaperina, jolla on hyvä painettavuus, ajettavuus ja luettavuus. Vähitellen tukkukauppiaat ja painajat, markkina-alue kerrallaan, oivalsivat näiden ominaisuuksien hyödyllisen yhdistelmän. Nykyään G-Printiä myydään kaikkialla maailmassa.

Paperi tunnetaan myös ”Impossible to copy” -iskulauseesta ja Taalainmaan hevosesta, jolla on ollut keskeinen rooli tuotteen esittelyssä, sanoo tuotepäällikkö Jaana Ahlroos Arctic Paperilta. Jatkuva kehitystyö ja kolmen paperikoneen peruskorjaukset ovat Ahlroosin mukaan pitäneet G-Printin yhtä ajankohtaisena kuin se oli vuonna 1975. Suomessa G-Printin jälleenmyyjä on Papyrus Finland Oy.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone