Fortum panostaa asiakaslehtiin Ruotsissa

26.5.2015 07:38Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Fortum jalostaa laskuliitteen ja suoramarkkinointikirjeen asiakaslehdiksi Ruotsissa. Syynä on tarve saada asiakasviestintään lisää toimituksellista sisältöä. Myös yhtiön digitaaliseen viestintään lisätään toimituksellista sisältöä.

– Tulemme käyttämään paljon enemmän tarinan kertomista (storytelling). Tämä on uutta Fortumille, kertoo konseptikehittäjä Åsa Rydén Antonsson Baluba Branded Content -sisältötoimistosta.

Fortum on valinnut Baluban tekemään Energihjälpen-lehden, joka oli aiemmin laskun liite. Baluba toteuttaa myös Ny Energi -lehden, joka oli aiemmin suoramarkkinointikirje. Lehtien sisältöä tullaan käyttämään myös Fortumin digitaalisissa kanavissa.

Suomessa Fortum tuntuu kulkevan päinvastaiseen suuntaan, sillä asiakkailta on äskettäin kysytty halua vaihtaa painettu hintamuutoksista kertova suoramarkkinointikirje sähköiseksi uutiskirjeeksi. Ruotsin Fortumin suunnitelmista kertoi Dagens Media -lehti.

Kuva: Fortumin asiakaslehdet/Baluba.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone