Fokus Media kasvattaa lehtiperhettään

8.2.2017 08:00Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Fit on uusin hankinta Fokus Medialle.

Erikoisaikakauslehtiin keskittyvä Fokus Media kasvattaa lehtiperhettään ostamalla Fit-lehden Aller Medialta. Fokus Media on kasvanut nopeasti lähinnä Sanomalta hankittujen lehtien avulla. Yritys myös laajensi toimintaansa sisältömarkkinointiin viime vuonna ja tekee mediamyyntiä Sanomalle.

Aller Media Oy myy treeni- ja hyvinvointilehti Fitin tuotannon Fokus Media Finland Oy:lle. Nykyinen toimitus siirtyy lehden mukana uuteen mediataloon 1.4.2017 alkaen. Fitillä on 148 000 lukijaa. Lehti ilmestyy sekä printissä että diginä.

Aller tiivistää myynnin myötä aikakauslehtiportfoliotaan ja keskittyy taloon jääviin tuotteisiin sekä digiliiketoimintaan.

– Strategia ei ole mikään strategia, jos ei ole rohkeutta myös luopua jostain keskittyäkseen uuteen. Allerilla investoimme nyt dataan ja digitaaliseen liiketoimintaan sekä suuriin aikakauslehtibrändeihimme. Fokus Media on onnistunut hienosti pienissä printtilehdissä ja keskittyy täysillä siihen. Uskon, että Fit sopii heidän strategiaansa erinomaisesti, sanoo Allerin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.

Fit-lehden osto on jatkoa lehtihankinnoille, joita Fokus Media on tehnyt viime vuodet.

– Fit-lehti täydentää Fokus Median lehtiportfoliota erinomaisesti. Strategiamme on kustantaa laadukkaita erikoisaikakauslehtiä, johon Fit istuu hienosti, sanoo Fokus Median toimitusjohtaja Tapani Pitzen.

Yrityksen lehtivalikoimaan kuuluvat Antiikki & Design, Blue Wings, Plaza Koti, GEO, Hifimaailma, Pelit-lehti, Auto Bild Suomi, GTi-Magazine ja V8 Magazine. Lisäksi yhtiön tuotevalikoimaan kuuluvat verkkopalvelu overdrive.fi, autobild.fi, gti.fi, hifimaailma.fi, antiikkidesign.fi sekä pelit.fi. Fokus Median mediamyynti vastaa myös Sanoma Media Finlandin Glorian Kodin, ET Matkaoppaan ja Tiede-lehden mediamyynnistä.

Sisältömarkkinointi uusi panostusalue

Syyskuussa viime vuonna yritys sopi sisältömarkkinoinnin strategisesta yhteistyöstä Sanoma Media Finlandin kanssa. Osana tätä järjestelyä Sanoma myi Head Officen asiakaslehtiliiketoiminnan Fokus Medialle, joka alkoi kumppanina tuottaa sisältöjä Sanoman jatkuvasti kasvavan sisältömarkkinoinnin tarpeeseen.

Fokus Median sisältömarkkinointi suunnittelee ja tuottaa monikanavaisia sisältömarkkinoinnin ratkaisuja yritysten liiketoiminnan tarpeisiin. Asiakkaita ovat muun muassa Finnair, Nordea, Orion ja Varma.

Vuonna 2015 Fokus Media Finland Oy:n liikevaihto oli 6,5 miljoonaa euroa ja liikevoittoprosentti 4,9.

Reino Lantto

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone