Fazerin Sirkkaleipä-kampanjalle kultaa

28.5.2018 08:33Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Kuva: Fazer.

Fazer Sirkkaleivän ympärille rakennettu viestintäkokonaisuus toi ykkössijan kansainvälisessä SABRE Awards -kilpailussa. Lanseeraus noteerattiin laajalti maailman medioissa.

Fazer Sirkkaleipä voitti kansainvälisessä SABRE Awards-viestintäkilpailussa, sarjassa ruoka ja juoma. Tänä vuonna arvostettuun viestinnän kilpailuun osallistui yli 2 500 työtä ympäri maailmaa. Jo lanseerausvaiheessa Fazer Sirkkaleipä sai osakseen ennennäkemättömän kotimaisen ja ulkomaisen mediahuomion.

Fazer toi maailman ensimmäisenä hyönteisleivän kauppoihin marraskuussa 2017.

– Tavoitteenamme oli rakentaa viestintäkokonaisuus, joka kasvattaa Fazer Leipomoiden mainetta innovatiivisena ja ketteränä ruokatalona. Idea hyönteisruuasta, erilaiset viestinnälliset sisällöt ja tiimimme palo synnyttivät lumipalloefektin, joka rikkoi kaikki aiemmat julkisuusennätyksemme, iloitsee Leena Majamäki, Fazer-konsernin viestintäjohtaja.

Fazer Sirkkaleipä saavutti kuukaudessa 72 % tunnettuuden kuluttajien keskuudessa Suomessa. Lanseeraus noteerattiin laajalti maailman medioissa.

Näkyvyys maailmalla teki tunnetuksi paitsi Fazeria, myös suomalaista elintarviketeollisuutta kestävämpien ruokaratkaisujen edelläkävijänä.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone