Fazerin Alku oli vuoden paras lanseeraus

2.5.2016 08:45Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Fazerin Alku-puuropakkauksia.
Fazerin Alku-puuropakkauksia.

Fazerin uuden Alku-puuron lanseeraus oli vuoden 2015 paras lanseeraus AdProfit 2015 -kilpailun tuomariston mukaan. Alku-brändin onnistunut laajennus kilpailtuun puurokategoriaan sai hyvän markkinaosuuden.

Tuomariston mukaan Fazer uudisti puuron roolin. Alku-brändin onnistunut laajennus kilpailtuun puurokategoriaan sai hyvän markkinaosuuden omaleimaisilla ja hyvillä tuotteilla. Katteet per kilo ja kaupallinen tulos ovat omaa luokkaansa. Tuote oli lanseeraussarjan selkeä ja puhdasoppinen voittaja.

Fazer Leipomoiden kampanjan toteuttivat SEK & GREY ja Dagmar.

Vuoden parhaaksi kampanjaksi valittiin kilpailussa Elisan Hintasaarnaajat. Se sisälsi tuomariston mukaan kaikki markkinoinnin perusainekset. Bulkkituotteesta tehtiin merkkitavaraa. Kampanjassa oli monipuolinen, pitkäkestoinen ja hyvin toteutettu konsepti, joka osoitti mikä arvo on markkinointi-investoinnilla, kun itse tuotteet ovat kaikilla toimijoilla samankaltaisia. Esimerkillisesti tehty dokumentaatio, joka ei jättänyt tuomaristolle kysymyksiä avoimeksi.

Elisan kampanjan toteuttivat Bob the Robot ja Virta Helsinki.

Kunniamaininnan sai Metsä Woodin Plan B-kampanja. Vuoden paras yhteiskunnallinen kampanja oli Syöpäsäätiön Käsi sydämellä. Roosa nauha 2015.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone