Facebookilta aikakauslehti yrityspäättäjille

25.6.2018 08:00Uutiset » Tuotteet ja palvelut

Facebook on lanseerannut yritysasiakkaille suunnatun aikakauslehden nimellä Grow. Sitä on jaettu kesäkuussa Lontoossa eri paikoissa, esimerkiksi Heathrow-lentokentän business-loungeissa.

Grow kertoo olevansa neljännesvuosittain ilmestyvä aikakauslehti yrityspäättäjille. Ensimmäisen numeron kannessa on ruotsalainen kaupan asiantuntija Oscar Olsson.

Facebook perustelee painetun lehden julkaisemista sillä, että sisältöä halutaan tarjota eri yleisöille niille sopivissa muodoissa. Yritysjohtajilla on vain vähän aikaa lukea pitkiä tekstejä työssä, ja siksi niistä on luotu fyysinen versio matkustusta ajatellen. Lehteä jaellaan osana markkinointiviestintää suoraan asiakkaille valikoiduissa lentokenttien ja rautatieasemien loungeissa.

Grow on lanseerattu kaikessa hiljaisuudessa ja se on myös digitaalisena Facebookissa sivulla www.facebook.com/business/m/grow

Aikakauslehtien kustantajia ihmetyttää Facebookin lehden nimivalinta. Yhdysvalloissa on nimittäin jo Grow Magazine -aikakauslehti, joka on saatavilla myös Kanadassa. Lehden aihepiirinä on kannabiksen kasvattaminen!

Facebook ei ole ensimmäinen digitaalisen viestinnän yhtiö, joka on ryhtynyt lehden kustantajaksi. Esimerkiksi Airbnb julkaisee Hearst-lehtitalon kanssa Airbnbmag-lehteä, joka ilmestyy neljä kertaa vuodessa ja on tilattavissa.

Reino Lantto

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone