Etäyhteys helpottaa tulostusongelmien ratkaisua

18.8.2020 13:00Uutiset » Tuotteet ja palvelut
AIRe Link -etäyhteydessä voidaan osoittaa vikakohtaa ja antaa neuvoja asiakkaalle. Kuva: Konica Minolta.

Konica Minolta on panostanut Euroopassa etäyhteyksien käyttöön tulostimien huollossa ja ongelmien ratkaisussa. Pilvipalveluna toimiva AIRe LINK -ratkaisu on ollut koekäytössä neljä kuukautta ja tulee tuotantokäyttöön vuonna 2021. Ruotsissa ja Suomessa on saatu hyviä kokemuksia palvelun käytöstä.

Koronaepidemia siitä seuranneet matkustusrajoitukset ovat vauhdittaneet palvelun käyttöönottoa. Konica Minoltan mukaan palvelun käyttö voi vähentää tuhat asiakaskäyntiä.

– Palvelusta on ollut paljon apua sekä meidän tukipalveluille että asiakkaille, kertoo Konica Minoltan Ruotsin maajohtaja Paul Lacopie Signprint.se-uutispalvelulle.

AIRe Link on etäyhteys asiakkaan ympäristöön, jonka avulla saadaan helposti tarkistettua tilannetiedot ja virhetilat. Se on visuaalinen etätuki eli käyttää päätelaitteen, esimerkiksi kännykän tai tabletin kameraa. Tuki näkee ja kuulee, mitä asiakas tekee.  Asiakas pääsee kutsulinkillä sisään, eikä mitään ohjelmaa tarvitse asentaa.

Suomessa AIRe Link on otettu ylläpidossa ja help deskissä käyttöön keväällä. Erityisesti sitä on käytetty ylläpidossa toimistotulostuspuolen huoltokeikoilla sisäisesti, kertoo Suomen Konica Minoltan markkinointi- ja viestintäpäällikkö Anne Hernetkoski.

– Tarkoituksena on ottaa palvelu käyttöön myös ammattitulostuspuolella, jossa operaattoreilla on jo itsellään vahva tekninen osaaminen. Tämä takaa nopeamman ongelman ratkaisun ja laitteiden korkean käytettävyyden. Joissakin tapauksissa työkalua on hyödynnetty jo kumppaneidemme kanssa, Hernetkoski kertoo.

AIRe Link nopeuttaa laitteiden kuntoon saamista, vähentää matkustusta ja varmistaa laitteiden korkeamman käyttöasteen. Koronapandemia on osoittanut etätyön ja etätuen lisääntyneen tarpeen, jossa AIRe Link auttaa ja toimii hienosti, Hernetkoski sanoo.

Katso yrityksen Konica Minolta estradisivu