Elle-lehti teki 50 000 personoitua kantta

25.9.2018 13:52Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Ellen kannessa oli Kim Kardashian Westin personoitu viesti. Kuva: HP.

Amerikkalainen aikakauslehti Elle teki keväällä yhteen numeroonsa 50 000 tilaajan etunimellä personoitua kantta. Kannet painettiin HP:n digipainokoneella. Kampanja vahvisti lehden brändiä.

Personoitu lehti toteutettiin yhteistyössä lehteä painavan Quad/Graphics -yrityksen ja HP:n kanssa. Kannet painettiin HP Indigo 10000 -painokoneella ja ne sisälsivät tunnetun julkisuuden henkilön Kim Kardashian Westin viestin tilaajalle.

Elle valitsi personoidun lehden saajat demografisten ja muiden tietojen avulla saadakseen kohderyhmän vastaamaan Westin todennäköisiä ihailijoita. Westin piti listan muodostamisen jälkeen kirjoittaa käsin jokainen aakkonen, joista tehtiin hänen räätälöity fonttinsa. Lisäksi hän kirjoitti viestejä, joita käytettiin yhdessä fontin ja tilaajan etunimen kanssa personoitujen tervehdysten painamiseen kanteen.

– Personoitu kansi mahdollisti lukijoidemme kohtaamisen täysin uudella tavalla. Lähetimme heidän koteihinsa hyvin persoonallisen viestin, kertoi lehden päätoimittaja Nina Garcia.

Kampanja onnistui brändin tunnettuuden lisäämisessä. Lukijoilta tuli hyvää palautetta ja he jakoivat kuvia omasta lehdestään sosiaalisessa mediassa. He jopa tekivät kannesta tauluja seinilleen.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone