Elle-lehti lanseeraa personoituja mainoksia

16.8.2019 09:27Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Kosmetiikkayritys StriVectin kohdentaa mainoksia Elle-lehden lukijoille verkkodatan perusteella. Kuva: Hearst.

Aikakauslehtien kustantaja Hearst lanseeraa USA:ssa lukijalle personoidut mainokset. Ensimmäisenä niitä on käyttänyt Elle-lehti, jossa on lehden tilaajalle henkilökohtaisesti suunnattuja kosmetiikkamainoksia. Ne perustuvat tilaajan verkkokäyttäytymisestä kerättyyn tietoon.

Hearst kerää mainostajille suunnattua MagMatch-palveluaan varten tietoja tilaajien klikkauksista Hearstin lehtien verkkosivuilla. Hearst Data Studio -yksikkö käyttää kohdentamisessa myös lukijoiden selaustietoja muualta verkosta. Tietojen avulla kohdennetaan mainoksia lukijan mielenkiinnon mukaan ja mainos tarjotaan hänen nimellään lehdessä.

Ensimmäisenä palvelua käytti kosmetiikkayritys StriVectin. Hearstin mukaan palvelua voitaisiin esimerkiksi käyttää automainosten kohdentamiseen Hearstin Car & Driver -lehden lukijoille.

AdWeek-lehden mukaan Hearst ei ole kertonut, miten lukijakohtaiset insertit saadaan lehteen painotuotannossa. Hearstin painopalvelujen päätoimittaja on Quad/Graphics, joka painaa 20 lehteä Hearstille.