Elisa on vuoden Brändinrakentaja

13.9.2016 21:57Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Hintasaarnaajat-konseptia käytetään mm. Elisa Viihteen mainonnassa.
Hintasaarnaajat-konseptia käytetään mm. Elisa Viihteen mainonnassa.

Mainostajien Liiton Vuoden Brändinrakentaja -tunnustus annetaan markkinointiviestinnässään esimerkilliselle jäsenyritykselle. Vuoden 2016 Brändinrakentajaksi valittiin Elisa.

Elisan pitkäjänteinen brändistrategia on tehnyt yrityksestä valtakunnallisen markkinajohtajan. Brändilupaus ”uusia fiksuja tapoja tehdä tuttuja juttuja” on johdettu yrityksen strategiasta ja huomioidaan kaikessa Elisan toiminnassa.

– Erittäin ansiokasta Elisan markkinoinnissa on ollut, että viihteellisetkin kampanjat rakentavat johdonmukaisesti brändiä, sanoo Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski.

Elisan vuoden 2014 brändiuudistus ja 2015 aloitettu Hintasaarnaajat-konsepti ovat nostaneet sen selkeästi kilpailijoiden ohi mainonnan ja ostopreferenssien mittareilla. Hintasaarnaajat-konsepti on pitkäkestoinen ja moniulotteinen kampanja, joka hyödyntää useita eri kanavia. Kampanja saavutti myös täysin uuden mainoskanavan, kun hintasaarnaajat seikkailivat JVG:n musiikkivideolla.

– Markkinoinnilla ja markkinointiviestinnällä on suuri rooli brändin arvon kasvattamisessa ja liiketoimintatavoitteiden saavuttamisessa. Sen tulee olla kiinteä osa yrityksen agendaa ja tapahtua liiketoiminnan ytimessä. Menestyksekäs brändi rakennetaan pitkäjänteisesti, järjestelmällisesti ja ennen kaikkea asiakaslähtöisesti läpi organisaation. Ei ole myöskään huono asia, että se tehdään asiakkaita viihdyttävällä ja palkitsevalla tavalla, mikä nousee puheenaiheeksi, Elisan toimitusjohtaja Veli-Matti Mattila toteaa.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone