Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Effie 2021 finaaliin 24 markkinointityötä

21.12.2021 08:00Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Kuva: Effie.

Effie Awards Finland 2021 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Finaalikierrokselle pääsi yhteensä 24 markkinointityötä, joista seitsemän työtä on ehdolla useammassa kategoriassa.

Effie Awards -kilpailussa etsitään hyvin suunniteltuja, luovia ja tuloksellisia markkinointikampanjoita. Keskeisiä kriteereitä ovat tulosten lisäksi strateginen oivallus, kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus ja mitattavuus. Viimeisellä arviointikierroksella tuomaristo antaa pisteet myös luoville elementeille.

– Suomalaisilla brändeillä menee hyvin. Näin voisi päätellä ainakin Effie Finlandin shortlistalle yltäneistä töistä. Poikkeukselliset viime vuodet ovat kirittäneet monia poikkeuksellisiin ratkaisuihin – se näkyi menestyneissä töissä niin oivaltavina strategioina kuin luovina ratkaisuina. Oli ilo huomata, että näitä eheitä töitä oli useita ja moni niistä oli onnistunut luomaan mitattavaa arvoa brändin omalle liiketoiminnalle ja lisäksi vaikuttamaan laajemmin suomalaisten asenteisiin ja yhteiskuntaan, kommentoi tämän vuoden päätuomari ja SEKin Executive Creative Director Suvi Lähde.

Päätuomarin lisäksi Effie Awards Finlandin tuomaristossa on lähes 40 liikkeenjohdon, markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kokenutta ammattilaista, jotka edustavat asiakkaita, toimistoja, korkeakouluja ja mediaa.

Finaaliin on saanut töitään eniten TBWA Helsinki, joka on ollut mukana viiden työn suunnittelussa. Kolmella työllä ovat mukana Bob the Robot, SEK ja Toinen PHD. Voittajat julkistetaan 10.2.

Array
Share: