Effie 2019 -shortlistalla 22 markkinointityötä

19.12.2019 10:17Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Hartwallin Vuoden harmain päivä -kampanjan lehtimainoksia. Kuva: Bob the Robot.

Vuoden 2019 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristo nosti shortlistalle 22 markkinointityötä, joista kaksi oli kahdessa kategoriassa. Kilpailevien Long Drink-juomien kampanjoita listalle oli päässyt useita. Effie-kilpailussa palkitaan vuoden parhaita markkinointikampanjoita.

– Effie todentaa markkinoinnin roolin yritysten liiketoiminnassa auktorisoiden tuloksekkaat työt, joten pääyhteistyökumppanuus on meille Sanomalla suuri kunnia. Effiellä ja meillä on yhteinen tavoite: nostaa suomalaisen markkinoinnin tasoa yhä tuloksellisempaan suuntaan. Tämän vuoden työt osoittivat, että olemme tässä jo varsin pitkällä. Jo shortlistalle yltäminen on iso voitto, sanoo johtaja Karri Ahonen Sanoma Media Finlandista.

Effie Awards -kilpailussa etsitään hyvin suunniteltuja, luovia ja tuloksellisia markkinointikampanjoita. Keskeisiä kriteereitä ovat tulosten lisäksi strateginen oivallus kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus ja mitattavuus. Viimeisellä arviointikierroksella annetaan pisteet myös luoville elementeille.

Päätuomari Eka Ruolan lisäksi Effie Awards Finlandin tuomaristossa on yli 20 liikkeenjohdon, markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kokenutta ammattilaista, jotka edustavat asiakkaita, toimistoja, korkeakouluja ja mediaa.

Finalistien joukosta parhaat palkitaan Bronze, Silver tai Gold Effie -palkinnoilla. Koko kilpailun paras kampanja saa arvostetun Grand Effie -palkinnon. Palkinnot jaetaan 6.2.2020. Kaikki shortlistalle päässeet työt löytyvät tästä.