Canon Oy:lle palveluhallinnan sertifikaatti
Canon Oy:lle on myönnetty ISO/IEC20000-1:2018 -standardin mukainen palveluhallinnan sertifikaatti toimialansa ainoana yrityksenä Suomessa. Sertifikaatti on ulkopuolisen auktorisoidun sertifiointilaitoksen antama vakuus, että organisaatio toteuttaa kansainvälisesti tunnistettuja palveluvaatimuksia ja parhaita käytäntöjä.
Canon Oy:n palveluhallintajärjestelmän palvelut kattavat tiedotteen mukaan koko yritysviestinnän liiketoiminta-alueen palvelutuotannon, tulostuksen-, prosessien- ja tiedonhallinnan sekä ammattitulostamisen palvelut Suomessa.
– ISO/IEC 20000-1:2018 -sertifiointi vahvistaa kykyämme tarjota asiakkaillemme Suomen parasta palvelua ja tukea myös heidän liiketoimintaansa tehokkaimmalla mahdollisella tavalla. Standardin mukainen palvelu varmistaa palveluiden korkean laadun sekä lisää asiakkaalle tuotettavaa arvoa. Sertifioinnin myötä asiakkaalle avautuu laajempi näkyvyys toimintaamme ja tuo mielenrauhaa, kun asiakkaat voivat luottaa auditoituihin palveluihimme entistäkin paremmin, kuvaa Canon Oy:n toimitusjohtaja Harry Nyström.
Canonin palvelujohtaja Pertti Karimo sanoo standardin mukaisen toiminnan vähentävän palvelupoikkeamia ja -virheitä varmistaen samalla palvelun jatkuvuuden ja saatavuuden myös mahdollisten poikkeamien aikana. Suomessa ei ole toista ISO/IEC 20000-1-sertifioitua yritystä tällä toimialalla, ja Canonin tietojen mukaan sertifikaatti on toimialalla Euroopankin laajuisesti ainutlaatuinen.