Brand ID tarjoaa kaupalle analytiikkaratkaisun

5.3.2020 13:10Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Brand IDn myyntijohtaja Janne Väkiparta. Kuva: Tomi Glad

Brand ID tarjoaa kaupalla uutta RetailTech-palvelua, jonka avulla voidaan analysoida asiakkaiden käyttäytymistä myymälän sisällä. RetailTech on suomalainen innovaatio, joka perustuu konenäköön. Brand ID esittelee uutta palvelua osastollaan Sign, Print & Pack -messuilla 11.–12.3. Helsingin Messukeskuksessa.

RetailTech on suomalainen innovaatio, jossa esimerkiksi hyllyyn tai myyntitelineeseen sijoitettavat, konenäköön perustuvat pienet seurantalaitteet mittaavat asiakkaiden käytöstä kaupassa. Laitteet sijoitetaan kauppaan valittuihin pisteisiin, joissa niiden konenäkösensori aktivoituu, kun asiakas kulkee laitteen ohi tai pysähtyy sen kohdalle.

Laitteet keräävät tietoa sijoituspisteen ohi kulkeneesta asiakasmäärästä, pysähtymisistä ja lähestymisistä ja lähettävät sen reaaliajassa palvelimelle. Älykäs algoritmi koostaa datasta helposti luettavat raportit, joiden perusteella voidaan analysoida ja ymmärtää asiakkaiden käyttäytymistä.

Kerätyn tiedon perusteella voidaan esimerkiksi parantaa tuotesijoittelua ja optimoida hyllytysaikoja myynnin maksimoimiseksi. Palvelun avulla on helppo seurata myös esimerkiksi tuotelanseerauksia ja niiden vaikuttavuutta asiakkaiden ostopäätöksiin.

Brand ID:n myyntijohtaja Janne Väkiparta on innoissaan laitteen tuomista mahdollisuuksista. Brand ID:llä halutaan olla aina askeleen edellä, ja tuoda uusimmat palveluinnovaatiot asiakkaiden käyttöön.

– Kartoitamme jatkuvasti uusia ratkaisuja asiakkaidemme parhaaksi, ja pohdimme miten voimme nostaa palvelumme seuraavalle tasolle. Valmistamamme myyntitelineet, pakkaukset ja liikepaikkojen ilmeratkaisut pyrkivät kaikki asiakkaidemme myynnin kasvattamiseen. RetailTechin kerryttämä data auttaa tässä samassa päämäärässä tarjoamalla faktatietoa asiakkaiden liikkeistä myymälässä, Väkiparta kertoo.

Väkiparran mukaan RetailTech tarjoaa kullan arvoista tietoa myös brändeille. Laitteen avulla pystytään seuraamaan esimerkiksi kampanjoiden tai tuotteen sijoittelun vaikutusta myyntiin.